“Πεντάστερο” το Cupra Born στην αξιολόγηση του Green NCAP


Στις δοκιμές συμμετείχαν τόσο το Fiat 500 Hybrid όσο και το Seat Ibiza που βαθμολογήθηκαν με 3 και 2,5 αστέρια αντίστοιχα. Οι τομείς που χρήζουν βελτίωσης.

  • 7/10/2022

Με πέντε “πράσινα” αστέρια βαθμολογήθηκε το Cupra Born στις δοκιμές για τον μήνα Οκτώβριο που έγιναν από τον Green NCAP. Πρόκειται για μία κοινοπραξία του γνωστού Euro NCAP με τη FIA που ξεκίνησε τη δράση της το 2019 και στην οποία συμμετέχουν ευρωπαϊκές κυβερνήσεις, λέσχες αυτοκινήτων και πανεπιστημιακά ιδρύματα από 8 χώρες.

Ο ρόλος του είναι να διεξάγει μια σειρά δοκιμών σε αυτοκίνητα και να παρέχει πληροφορίες σχετικά με το πόσο φιλικά προς το περιβάλλον είναι. Η τελική βαθμολογία, όπως και στις δοκιμές ασφαλείας, αποδίδεται με τα γνωστά αστέρια (0 έως 5) και οι δείκτες αξιολόγησης είναι:

  • CA (Clean Air): Δείκτης καθαρού αέρα
  • ΕΕ (Energy Efficency): Δείκτης ενεργειακής απόδοσης
  • Ghg (Greenhouse Gas): Δείκτης αερίων του θερμοκηπίου

Στο πλαίσιο των δοκιμών για τον Οκτώβριο 2022 μπήκαν στο "μικροσκόπιο" του Green NCAP τρία αυτοκίνητα: το Cupra Born, το Fiat 500 και το Seat Ibiza.

Πιο αποδοτικό αναδείχθηκε το Cupra Born που πήρε και τα πέντε αστέρια της αξιολόγησης συγκεντρώνοντας 10/10 στο CA, 9,3/10 στο ΕΕ και 9,6 στο Ghg. Η έκδοση που μπήκε στη δοκιμή ήταν αυτή που εφοδιάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα των 231 ίππων και αντλεί ενέργεια από ένα σύστημα μπαταριών 58 kWh.

Κατά την αξιολόγηση διαπιστώθηκε πως ενώ η ενεργειακή απόδοση του αυτοκινήτου είναι υψηλή, όταν κινείται σε αυτοκινητόδρομο ή σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος η αυτονομία περιορίζεται αισθητά.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το Fiat 500 Hybrid που αξιολογήθηκε με 4,3/10 στο CA, 6,3/10 στο EE και 5,2/10 στο Ghg παίρνοντας τελικά 3 πράσινα αστέρια. Στις παρατηρήσεις o Green NCAP τόνισε ότι η κατανάλωση καυσίμου του κινητήριου συνόλου είναι αρκετά κοντά στις επίσημες μετρήσεις (5,2 lt/100 km) ωστόσο υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στον τρόπο με τον οποίο επεξεργάζονται τα καυσαέρια που ελευθερώνονται στην ατμόσφαιρα, στη φάση που οι στροφές του κινητήρα βρίσκονται ψηλά.

Τέλος, στην περίπτωση του Seat Ibiza επιλέχθηκε η έκδοση με τον TSI των 110 ίππων και το μοντέλο συγκέντρωσε 2,5 αστέρια. Αναλυτικά η βαθμολογία του ήταν 5,8 στο CC, 5,1 στο ΕΕ και 3,7 στο Ghg. Όπως ανέφερε ο οργανισμός, το Seat Ibiza τα πήγε καλά στο κομμάτι των σωματιδίων ωστόσο υπάρχουν ορισμένοι τομείς που έχουν περιθώρια βελτίωσης, με πιο σημαντικό αυτόν που αφορά στο κομμάτι της κατανάλωσης καυσίμου.