Οδηγούμε στην Ελλάδα το Volvo XC40 Recharge P8 των 408 PS


Το XC40 Recharge, το αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Volvo, άρχισε να διατίθεται και στη χώρα μας με τιμή που ξεκινά από τα 52.020 ευρώ, με όφελος κρατικής επιδότησης του προγράμματος «Κινούμαι ηλεκτρικά»..

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 9/6/2021

Η Volvo, ως μία από τις διαχρονικά πρωτοπόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στην προστασία του περιβάλλοντος, δεν θα ήταν δυνατόν να λείψει από την τάση της ηλεκτροκίνησης.

Σε πειραματικό στάδιο, οι προσπάθειες των στελεχών της προς αυτόν τον σκοπό ξεκίνησαν πριν από περίπου 30 χρόνια, όταν παρουσιάστηκε το πρωτότυπο ECC (Environmental Concept Car) το οποίο μπορούσε να κινηθεί και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο.

Το επόμενο στάδιο ήταν το 2009 όταν ανακοινώθηκαν τα σχέδια για τη δημιουργία του πρώτου Plug-in Hybrid με πετρελαιοκινητήρα αυτοκινήτου της και έναν χρόνο αργότερα η Volvo παρουσίασε το C30 DRIVe Electric, το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημά της το οποίο αποτέλεσε πεδίο δοκιμών για την εξέλιξη της τεχνολογίας.

Από τότε, τα δεδομένα έχουν αλλάξει για τη σουηδική εταιρεία. Η ίδρυση της Polestar και η μετατροπή της (τελικά) σε αυτόνομη εταιρεία παραγωγής αμιγώς ηλεκτροκίνητων πολυτελών οχημάτων σπορ επιδόσεων έδωσε νέα ώθηση στη Volvo. Όσο για τα μοντέλα αυτής της τεχνολογίας, αλλά και αυτής των Plug-in Hybrid που φέρουν το εμπορικό σήμα της, αποφασίστηκε να δημιουργηθεί μία νέα «υπομάρκα» με τη ονομασία Recharge.

To XC40 Recharge P8

…είναι το καινούργιο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV όχημά της το οποίο συνιστά δημιούργημα αυτής. Το νέο μοντέλο, αισθητικά υιοθετεί τη μορφή του XC40 και βασίζεται στην πλατφόρμα «CMA» («Common Modular Architecture») η οποία χρησιμοποιείται και στο Polestar 2.

Το νέο μοντέλο τής Volvo διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν σε κάθε άξονα. Καθένας από αυτούς έχει μέγιστη ισχύ 204 PS και μέγιστη ροπή 330 Nm, γεγονός που σημαίνει ότι η μέγιστη συνδυαστική ισχύς είναι 408 PS και η μέγιστη συνδυαστική ροπή φτάνει την εντυπωσιακή, για τέτοιο όχημα, τιμή των 660 Nm.

Η ύπαρξη των δύο ηλεκτροκινητήρων εξασφαλίζει την τετρακίνηση στο XC40 Recharge κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να κινηθεί και εκτός δρόμου. Επιπλέον, η απόδοσή τους προσδίδει στο βαρύ όχημα (ζυγίζει τουλάχιστον 2.113 kg, χωρίς τον οδηγό) επιδόσεις που αντιστοιχούν σε sports car. Σύμφωνα με τη Volvo, το XC40 Recharge επιταχύνεται από τα 0-100 km/h σε 4,9 sec, ενώ η τελική ταχύτητά του περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h.

Μπαταρίες, αυτονομία

Οι συσσωρευτές του οχήματος είναι ιόντων λιθίου, βρίσκονται ενσωματωμένοι στο πάτωμά του και έχουν ονομαστική ενεργειακή χωρητικότητα 78 kWh, με την πραγματική να είναι 75 kWh. Όταν είναι πλήρως φορτισμένοι, δίνουν μέγιστη θεωρητική αυτονομία 418 km (κατά WLTP), ενώ για την κίνηση μόνο εντός πόλης η μέγιστη θεωρητική αυτονομία που ανακοινώνει η Volvo είναι 539 km. Η μέση τυποποιημένη κατανάλωση ενέργειας, αυτή είναι 23,9 kWh/100 km (κατά WLTP).

Σε ό,τι αφορά στον χρόνο που απαιτείται για τη φόρτισή τους, σε παροχή 7,4 kW απαιτούνται 12 ώρες για την πλήρωσή τους με ενέργεια (10%-100%), σε παροχή 11 kW οκτώ ώρες, ενώ σε δίκτυο 150 kW χρειάζονται μόνο 40 λεπτά της ώρας για τη φόρτισή τους ως το 80% της συνολικής χωρητικότητάς τους.

Αναφορικά με τις διαστάσεις του XC40 Recharge, είναι ίδιες με αυτές των εκδόσεων με τους θερμικούς κινητήρες (4.425 mm μήκος, 1.863 mm πλάτος, 1.647 mm το ύψος του, ενώ το μεταξόνιό του φτάνει τα 2.702 mm). Η ανάρτησή του εμπρός αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο, ενώ πίσω υπάρχει διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και αντιστρεπτική ράβδος.

Τέλος, καθότι πρόκειται για ένα εν δυνάμει όχημα και εκτός δρόμου κίνησης, η γωνία προσέγγισης είναι 20,0 μοίρες, η γωνία ράμπας 16,2 μοίρες και η γωνία αναχώρησης 26,2 μοίρες. Η απόσταση του οχήματος από το έδαφος είναι 17,6 cm.

Το ορόσημο του 2025

Το XC40 Recharge είναι το πρώτο όχημα μιας νέα σειράς αμιγώς ηλεκτροκίνητων μοντέλων που πρόκειται να παρουσιάσει η Volvo Cars εντός των επόμενων ετών. Ο μεσοπρόθεσμος στόχος που έχει τεθεί ως το 2025 είναι ο εξής: οι μισές από τις συνολικές ετήσιες πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων της να αφορούν σε αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα της και οι υπόλοιπες σε Plug-in Hybrid. 

Επίσης, αποσκοπούν στη μείωση κατά 40% της εκπεμπόμενης ποσότητας διοξειδίου του άνθρακα σε όλη την παραγωγική διαδικασία της εταιρείας, σε σύγκριση με αυτή που υπήρχε στο τέλος του 2020.

Το αυτοκίνητο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο που έχει η εταιρεία στη Γάνδη (Βέλγιο), στις εγκαταστάσεις του οποίου πρόκειται να συναρμολογούνται και νέα αντίστοιχης τεχνολογίας μοντέλα της, όπως το C40 Recharge. Σύμφωνα με όσα έχουν προγραμματιστεί, εντός του 2022 θα τριπλασιαστεί ο αριθμός των οχημάτων στις γραμμές του, συγκριτικά με αυτόν στις αρχές του 2021, και ο όγκος παραγωγής θα φτάσει στο 60% της συνολικής ικανότητας του εργοστασίου.

Επίσης, τα στελέχη της Volvo ανακοίνωσαν ότι θα ξεκινήσουν την ηλεκτροκινητήρων στη σουηδική πόλη Skφvde και θα επενδύσουν περίπου 69,5 εκατομμύρια ευρώ για τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών ώστε ως τα μέσα της τρέχουσας δεκαετίας να παράγουν εκεί και μπαταρίες.

Με το XC40 Recharge P8 στον δρόμο

Το σουηδικό, καινούργιο μοντέλο έχει πάρει το όνομά του από τη νέα πρακτική ονοματοδοσίας που ακολουθεί η εταιρεία για τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματά της. Έτσι, ο γραμματαριθμητικός προσδιορισμός «P8» αναλύεται ως εξής: Το γράμμα είναι το πρώτο της λέξης «Pure», από τη φράση «Pure Electric», και ο αριθμός αναφέρεται στο επίπεδο μέγιστης ισχύος του (που ξεπερνά τους 400 PS).

Η πρώτη έκπληξη που επιφυλάσσει το XC 40 Recharge P8 για τον οδηγό αφορά στην έλλειψη διακόπτη για την εκκίνηση. Αυτός έχει αντικατασταθεί από έναν αισθητήρα στο κάθισμά του, ο οποίος καταλαβαίνει ότι αυτός έχει επιβιβαστεί και δίνει την εντολή να τεθούν σε λειτουργία οι ηλεκτροκινητήρες. Αντιστοίχως, με την αποβίβαση του οδηγού, απενεργοποιούνται και ενεργοποιείται το ηλεκτρικό χειρόφρενο.

Ο εσωτερικός χώρος είναι μεγάλος ακόμα και για πέντε ενήλικους και η ποιότητα κατασκευής και υλικών πολύ καλή. Η δεύτερη έκπληξη που επιφυλάσσει το νέο μοντέλο της Volvo είναι άμεση επιτάχυνση, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει.

Η ροπή των δύο ηλεκτροκινητήρων σε κάνει να κολλήσεις στην πλάτη του καθίσματός σου και το προσπέρασμα ή η επί σκοπώ εκκίνηση από στάση είναι κάτι που αποζητάς.

Η ισχύς μεταδίδεται σε ποσοστό 50%-50% μεταξύ των εμπρός και των πίσω τροχών. Αυτό βελτιστοποιεί την πρόσφυση όσο το δυνατόν και την απόδοση της ροπής. Το XC40 Recharge P8 μπορεί να κινηθεί με σχετικά γρήγορο ρυθμό, όπως διαπιστώσαμε, και η καλή ρύθμιση της ανάρτησης, το σχετικά χαμηλό κέντρο βάρους και η καλή κατανομή αυτού εμπρός και πίσω «κρύβουν» το μεγάλο βάρος του οχήματος. 

Ο θόρυβος κύλισης είναι πολύ χαμηλός, ενώ υπάρχει η δυνατότητα οδήγησης του αυτοκινήτου μόνο με το δεξί πεντάλ, όταν ο οδηγός συνηθίσει τη λειτουργία και τον ρυθμό επιβράδυνσης του συστήματος. 

Στη χώρα μας, αρχικά, το XC40 Recharge P8 θα διατίθεται σε δύο διαφορετικά επίπεδα εξοπλισμού, «Standard» και «Upgrade». Ο βασικός εξοπλισμός είναι πληρέστατος και διαθέτει το νέο σύστημα infotainment το οποίο έχει δημιουργηθεί σε συνεργασία με την Google. 

Αναφορικά με τις τιμές πώλησης, ξεκινούν από τα 52.020 ευρώ με το όφελος της κρατικής επιχορήγησης «Κινούμαι ηλεκτρικά» για την έκδοση «Standard» και από τα 55.988 ευρώ για την «Upgrade», αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο είναι ήδη διαθέσιμο στη χώρα μας και οι παραγγελίες του θα γίνονται αποκλειστικά μέσω διαδικτύου. Περισσότερα για το Volvo XC40 Recharge P8 μπορείτε να διαβάσετε στο τεύχος Ιουλίου του Car and Driver.