Ανατροπή: Η Lamborghini Urus χάνει τον αμιγώς θερμικό V8 χαρακτήρα της - Τα νέα δεδομένα


Ο CEO της ιταλικής φίρμας, Stephan Winkelmann, μίλησε για την επόμενη μέρα του εντυπωσιακού SUV, που θα περιλαμβάνει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 23/6/2023

Εδώ και πολλούς μήνες, γνωρίζαμε ότι η Lamborghini ετοιμάζει την plug-in hybrid παραλλαγή της Urus. Άλλωστε, οι συνεργάτες μας είχαν «κατασκοπεύσει» πρωτότυπα με το συγκεκριμένο κινητήριο σύνολο τρεις φορές, τόσο σε καλοκαιρινές όσο και σε… πολικές συνθήκες, στον Αρκτικό Κύκλο.

Ωστόσο, αυτό που δεν ήταν γνωστό και προκαλεί έκπληξη σε αρκετά ΜΜΕ του εξωτερικού, είναι ότι η PHEV εκδοχή θα είναι η μοναδική που θα παραμείνει στη γκάμα της Urus από τα τέλη του 2024. Αυτό τόνισε ο CEO της φίρμας, Stephan Winkelmann, μιλώντας στο βρετανικό Autocar.

H νέα έκδοση θα αντικαταστήσει τις αμιγώς θερμικές Urus προς τα τέλη του 2024 και θα παραμείνει στις αγορές μέχρι το τέλος της δεκαετίας, καθώς η ιταλική φίρμα σχεδιάζει να παρουσιάσει τη δεύτερη γενιά της το 2029… και θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.

Η έκπληξη προέρχεται από το γεγονός ότι αν και η «βασική» Urus παρουσιάστηκε το 2018, με τον V8 twin-turbo κινητήρα 4,0 L που αποδίδει 650 PS, ακολούθησαν οι Urus Performante τον Αύγουστο του 2022 και Urus S, ένα μήνα αργότερα. Αμφότερες με ισχύ 666 PS, από τον ίδιο, αμιγώς θερμικό, V8.

Η εξήγηση για τη συγκεκριμένη απόφαση δεν είναι άλλη από τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, ιδίως με την επικείμενη εφαρμογή του νέου προτύπου Euro 7 από την 1η Ιουλίου 2025 στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. «Είναι εξαιρετικά δαπανηρή η προσαρμογή των κινητήρων μεγάλης χωρητικότητας στις προδιαγραφές του Euro 7, ακόμα και για τις τελευταίες αλλαγές του υπάρχοντος Euro 6», τόνισε χαρακτηριστικά.

Μάλιστα, ο ισχυρός άνδρας της Lamborghini πιστεύει ότι η μελλοντική νομοθεσία θα καταστήσει «σχεδόν αδύνατη» την επιβίωση οχημάτων με αμιγώς θερμικούς κινητήρες (σ.σ. εκτός ΕΕ), ακόμα και αν τεχνικά μπορούν να πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές. «Πιστεύω ακράδαντα ότι μετά το 2035, η νομοθεσία θα είναι τόσο αυστηρή για τα ICE που θα είναι σχεδόν αδύνατο για όσα έχουν κινητήρες μεγάλης χωρητικότητας, όπως τα δικά μας οχήματα, συμμορφωθούν», επεσήμανε, κάνοντας αναφορά στα δεδομένα που διαμορφώνονται στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην California.

Το ευχάριστο στην περίπτωση της νέας Urus είναι ότι θα διατηρηθεί ο V8 twin-turbo κινητήρας, που θα αποτελέσει τη βάση του plug-in hybrid συνόλου. Θα είναι το δεύτερο PHEV μοντέλο της φίρμας, μετά τη Revuelto, η οποία διαδέχθηκε την Aventador.

Όσο για την αμιγώς ηλεκτρική Urus 2ης γενιάς, το 2029, δε θα είναι το πρώτο EV του brand, καθώς θα έχει προηγηθεί, το 2028, η παρουσίαση ενός ολοκαίνουριου ηλεκτρικού μοντέλου. Θα έχει τη μορφή ενός 2plus2 GT με «μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος», σύμφωνα με τον Winkelmann, ο οποίος ξεκαθάρισε: «Είναι θέμα βιωσιμότητας, καλύτερης ορατότητας και σχεδίασης ενός πολύ ελκυστικού αυτοκινήτου, που αμέσως θα μπορεί κάποιος να καταλάβει ότι πρόκειται για Lamborghini».

Τέλος, αποκάλυψε ότι θα είναι εφοδιασμένο με «μπαταρίες υψηλής απόδοσης που αντίστοιχες δεν θα υπάρχουν σε καμία άλλη αυτοκινητοβιομηχανία. Θα είναι μοναδικές στην αγορά».

Πηγή: Autocar