Η αγωνία για την έλευση της νέας γενιάς του Dacia Duster κορυφώνεται. Μόλις πριν από λίγες ημέρες είδαμε την πρώτη φωτογραφία από το πρωτότυπο που πιάστηκε να κάνει βόλτα σε δημόσιους δρόμους, ενώ αργότερα εμφανίστηκε ένα πλήρες πακέτο κατασκοπευτικών φωτογραφιών που μας έδωσε την ευκαιρία, παρά το βαρύ καμουφλάζ, να εξάγουμε περισσότερα συμπεράσματα.
Όλα αυτά τα δεδομένα έπεσαν στο τραπέζι των σχεδιαστών του kolesa.ru και προσπάθησαν να αποτυπώσουν ψηφιακά την εμφάνιση του δημοφιλούς SUV που έχει αποδειχθεί «λίρα εκατό» για την Dacia, αφού τον Φεβρουάριο του 2022 έσπασε το φράγμα των 2 εκατ. μονάδων.
Αρχικά αυτό που έκαναν οι Ρώσοι designers ήταν να εντάξουν στο επερχόμενο Duster τη νέα σχεδιαστική γλώσσα της Dacia η οποία μας αποκαλύφθηκε στην ολότητά της με το concept Bigster. Η έκδοση παραγωγής αναμένεται το 2025 και θα αποτελέσει την πρώτη πρόταση της Dacia στην κατηγορία των C-SUV.
Το μήκος του Bigster αναμένεται θα φτάνει τα 4,6 m. και έτσι θα υπάρχει ένα σημαντικό κενό από το Duster ώστε τα δύο SUV να ξεχωρίζουν και να μην μπλέξει το ένα στα... χωράφια του άλλου. Στα renderings του kolesa.ru οι αλλαγές ξεκινούν από το μπροστινό μέρος όπου ξεχωρίζουν τα νέα σχεδίασης φωτιστικά σώματα αλλά και η ανανεωμένη μάσκα με τις έντονες γωνίες.
Στο προφίλ οι ράγες οροφής και οι έντονοι θόλοι των τροχών φωνάζουν ότι έχουμε να κάνουμε με ένα Duster ενώ σημαντικές παρεμβάσεις έχουν γίνει και στο πίσω μέρος όπου ουσιαστικά συναντάμε μια εντελώς νέα προσέγγιση σε σχέση με την τρέχουσα γενιά. Σημαντικό ρόλο και σε αυτή την περίπτωση παίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν το σχήμα σφεντόνας.
Η νέα πρόταση θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του ομίλου Renault και προσφέρει μοντέλα με θερμικούς κινητήρες, αλλά θα διαθέτει επίσης και υβριδικές εκδόσεις.Συν τοις άλλοις, μια plug-in υβριδική έκδοση, όπως αυτή που υπάρχει στο Renault Captur E-Tech, είναι αρκετά πιθανό να ενταχθεί στην γκάμα ενώ θα πρέπει να θεωρείται σίγουρη η παρουσία της τετρακίνητης έκδοσης αφού σε διαφορετική περίπτωση το μοντέλο θα χάσει ένα από τα βασικά off-road χαρακτηριστικά του.
Όσον αφορά στα diesel σύνολα το πεδίο είναι θολό. Η λογική λέει πως δεν θα δούμε κάποια πετρελαιοκίνητη πρόταση ωστόσο όλα θα ξεκαθαρίσουν με την επίσημη παρουσίαση του μοντέλου.
Αμέσως μετά από αυτή θα μάθουμε λεπτομέρειες και για την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσει η Dacia. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι ένα μεγάλο μέρος της εμπορικής επιτυχίας του Duster στηρίχθηκε πάνω στην προσιτή του τιμή, ωστόσο σήμερα η αγορά και οι συνθήκες έχουν διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό και ίσως αυτές οι εξελίξεις να φέρουν νέα δεδομένα.
Πηγή: kolesa.ru