Dacia Duster: Τελικά θα υπάρχει 4x4 έκδοση στην τρίτη γενιά του δημοφιλούς SUV;


Οι μηχανικοί της Dacia έχουν ήδη πάρει την απόφασή τους αναφορικά με το σύστημα μετάδοσης κίνησης της τρίτης και πολυαναμενόμενης γενιάς του Duster.  

  • ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ: ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΑΡΜΠΕΑΣ, ΦΩΤΟ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 6/6/2022

Η Dacia εργάζεται πυρετωδώς πάνω στην τρίτη γενιά του Duster η οποία αναμένεται τα αποκαλυφθεί το 2024 και στόχος είναι να μπορέσει με τα χαρακτηριστικά της να δώσει συνέχεια στη μεγάλη εμπορική επιτυχία του μοντέλου.

Πριν από λίγες ημέρες ο Denis Le Vot (CEO της Dacia) καθυσήχασε όλους αυτούς που πίστευαν ότι θα υπάρξει καθυστέρηση στο project μετά την αλλαγή τριών σχεδιαστών μέσα σε διάστημα ενός έτους, τονίζοντας πως το χρονοδιάγραμμα κυλάει κανονικά και όλα τα βήματα του πλάνου εκτελούνται στην ώρα τους.

Με την εξωτερική σχεδίαση να έχει δρομολογηθεί και να έχει αποκαλυφθεί η κεντρική της φιλοσοφία μέσα από την παρουσίαση του concept Bigster, το μεγάλο ερωτηματικό το οποίο απασχολούσε έντονα τους fans του brand αφορούσε το σύστημα μετάδοσης κίνησης και το αν θα υπάρξει τελικά τετρακίνητη έκδοση στην τρίτη γενιά.

Οι όλο και πιο αυστηροί κανονισμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την εκπομπή COέχει οδηγήσει αρκετούς κατασκευαστές στην απόφαση να απομακρυνθούν από αυτή την επιλογή η οποία ανεβάζει τον μέσο όρο των εκπομπών στους στόλους τους. Αυτό με τη σειρά του φέρνει βαριά χρηματικά πρόστιμα στις εταιρείες οι οποίες για να προστατέψουν τα οικονομικά αποτελέσματα τα «μεταφέρουν» στις τιμές των αυτοκινήτων.

Εδώ όμως υπάρχει ένα πρόβλημα μιας και το Duster έχτισε σε μεγάλο βαθμό τη φήμη του ως μια «value for money» επιλογή. Την ίδια στιγμή, όμως, είναι αδιανόητο για τον χαρακτήρα του να βγει στην αγορά χωρίς να υπάρχει 4x4 έκδοση στη γκάμα του.

Σύμφωνα με πληροφορία του argus.fr οι άνθρωποι της Dacia έχουν πάρει την απόφαση να συμπεριλάβουν την τετρακίνηση στη νέα γενιά. Η διαφορά είναι ότι θα βγάλουν από το "κάδρο" τη μηχανική μετάδοση με μειωτήρα και θα βάλουν στη θέση του ένα αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα. Οι μηχανικοί θα προσαρμόσουν στον πίσω άξονα έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα που θα βοηθάει τους τροχούς να έχουν βελτιωμένη πρόσφυση όταν οι συνθήκες το απαιτούν.

Αυτή η λύση είναι φυσικά πιο ακριβή σε σχέση με τη μηχανική μετάδοση και αναμένεται να την δούμε να «παίζει» αρκετά τα επόμενα χρόνια αφού ακούγεται ότι θα εφοδιάζει και τα επερχόμενα μικρά SUV της Stellantis όπως το νέο «Baby Jeep» αλλά και την Alfa Romeo Brennero.

Aναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, το νέο Duster θα χρησιμοποιήσει ως βάση τον 1.300άρη βενζινοκινητήρα TCe που θα αποδίδει 130 PS και 150 PS και θα συνδυάζεται ήπια υβριδική τεχνολογία καθώς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων EDC. Αυτό το σετάριμα αναμένεται να διατηρηθεί τουλάχιστον μέχρι και το 2027 όταν και θα εφαρμοστούν οι αυστηρότεροι κανονισμοί του Euro 7, ενώ διαθέσιμη θα είναι και η δημοφιλής επιλογή διπλού καυσίμου με τη δεξαμενή LPG να συνοδεύει και τη νέα γενιά.

Αυτό που δεν θα δούμε στην επόμενη έκδοση του Dacia είναι o πετρελαιοκινητήρας του 1.5 lt. Τη θέση του θα πάρει μια υβριδική έκδοση με βάση τον 1.6 E-Tech που έχουμε δει τόσο στo Renault Captur όσο και στο Cliο.

Όπως και να έχει στόχος είναι το Dacia Duster να συνεχίσει να είναι μία ανταγωνιστική επιλογή αναφορικά με την τιμή του και σε αυτή την κατεύθυνση προχωρά η ομάδα που έχει αναλάβει την ανάπτυξη της τρίτης, πολυαναμενόμενης γενιάς του.