Stellantis: Η έλλειψη τσιπ εξελίσσεται σε μεγαλύτερη πανδημία από την Covid-19


Εκπρόσωπος των εργαζομένων στον όμιλο Stellantis δήλωσε ότι η έλλειψη ημιαγωγών έχει επηρεάσει την παραγωγή και τον ρυθμό παραγωγής της FCA στην Ιταλία περισσότερο από την αναγκαστική διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων το 2020, εξαιτίας της πανδημίας του νέου κορωνοϊού.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΩΓΛΟΠΙΤΗΣ, ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΑΡΧΕΙΟ.
  • 12/10/2021

Σύμφωνα με τον κ. Ferdinando Uliano, επικεφαλής του συνδικάτου εργαζομένων «FIM-CISL» («Federazione Italiana Metalmeccanici, Confederazione Italiana Sindacati Lavoratori»), η έλλειψη τσιπ στην αυτοκινητοβιομηχανία έχει μειώσει εφέτος τον ρυθμό παραγωγής σε μεγαλύτερο βαθμό απ’ ό,τι η πανδημία του νέου κορωνοϊού πέρυσι, στην Ιταλία. 

Εξαιτίας αυτού του φαινομένου, ο Όμιλος Stellantis έχει αναγκαστεί να σταματήσει την παραγωγική διαδικασία σε πολλά εργοστάσιά του στη Ευρώπη και τις ΗΠΑ, μέχρι να φτάνουν σε αυτά κάποιες ποσότητες από ημιαγωγούς και να ξαναρχίσει η παραγωγή αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τις ως τώρα προβλέψεις, ο Όμιλος αναμένεται να κατασκευάσει 1,4 εκατομμύρια οχήματα λιγότερα σε σχέση με πέρυσι, όπου η παραγωγή ήταν επίσης μειωμένη λόγω της πανδημίας.

Ο κ. Uliano είπε χαρακτηριστικά: «Ο τυφώνας έλλειψης των τσιπ έχει προκαλέσει διακοπές στην παραγωγή οι οποίες είναι πιο κοστοβόρες από το περσινό lockdown. Οι προβλέψεις είναι αυτό θα συνεχιστεί και όλο το πρώτο εξάμηνο του 2022».

Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε το συνδικάτο των εργαζομένων «FIM-CISL», το πρώτο εννιάμηνο του 2021 κατασκευάστηκαν στην Ιταλία 319.000 αυτοκίνητα του Ομίλου Stellantis, αριθμός που είναι κατά 11% μεγαλύτερος από αυτόν του ίδιου χρονικού διαστήματος του 2020.  Όμως, σε ό,τι αφορά στη FIAT Chrysler Automobiles, σημειώθηκε μείωση κατά 46% συγκριτικά με το πρώτο εννιάμηνο του 2020 στα εργοστάσια της εταιρείας στη γειτονική μας χώρα.

Η μεγαλύτερη μείωση σε αυτά παρατηρήθηκε στο εργοστάσιο του Pomigliano, στο οποίο κατασκευάζεται το Panda. Βάσει των στοιχείων, τις τελευταίες 50 εργάσιμες ημέρες, αυτό λειτούργησε τις 15 εξαιτίας της έλλειψης τσιπ και η μείωση στην παραγωγή έφτασε το 65% συγκριτικά με το ίδιο περσινό χρονικό διάστημα.

Ο κ. Uliano δήλωσε ότι είναι αδύνατον να καταφέρει η FIAT Chrysler Automobiles να φτάσει τον ίδιο όγκο παραγωγής με πέρυσι, στην Ιταλία. Όπως τόνισε: «Είναι πρακτικά αδύνατον να συμβεί αυτό. Η κατάσταση με τους ημιαγωγούς γίνεται όλο και πιο σοβαρή και θα έχουμε περαιτέρω διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων».

Όπως είπε ο κ. Uliano, το εργοστάσιο Mirafiori Meccaniche στο οποίο κατασκευάζονται τα εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια για τα μοντέλα της FCA θα κλείσει για όλον τον Οκτώβριο, ενώ αυτό στο Melfi (το μεγαλύτερο της εταιρείας στην Ιταλία), θα λειτουργήσει μόνο για έξι ημέρες αυτόν τον μήνα. 

Η FCA περιορίζει την παραγωγή σε αυτά για να εξοικονομήσει τσιπ ώστε να δώσει έμφαση στην κατασκευή οχημάτων που έχουν ζήτηση ή πληρούν μια σκοπιμότητα. Για παράδειγμα, δεν έχει επηρεαστεί η παραγωγή του αμιγώς ηλεκτροκίνητου νέου FIAT 500, καθώς είναι απαραίτητο να διατηρηθεί ψηλά ο όγκος παραγωγής του, ώστε να μπορεί να μειωθεί ο μέσος όρος διοξειδίου του άνθρακα για την FCA.

Τέλος, ο Όμιλος Stellantis πρέπει να κάνει σωστή διαχείριση των τσιπ που θα έχει στη διάθεσή του για να μην χρειαστεί να αναβάλλει για μεγάλο χρονικό διάστημα ή να ακυρώσει τις επενδύσεις που έχει κάνει για τα νέα μοντέλα του, όπως η Maserati Grecale που αναμένεται να παρουσιαστεί τον Νοέμβριο. Επίσης, σημαντική είναι και η παραγωγή τής Alfa Romeo Tonale η οποία αναμένεται να παρουσιαστεί την προσεχή Άνοιξη και οι πωλήσεις της να αρχίσουν από τον Ιούνιο του 2022. Για τον λόγο αυτό, τα στελέχη της Stellantis αποφάσισαν να κλείσουν το εργοστάσιο της Opel στο Eisenach (Γερμανία) ως το τέλος του έτους.