Επίσημο: «Κλείδωσε» το ηλεκτρικό Suzuki Jimny και έρχεται στην Ευρώπη


H παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξης της Suzuki μέχρι το 2030 προβλέπει την παρουσίαση 5 ηλεκτρικών μοντέλων στην Ευρώπη. Ανάμεσά τους το Jimny και το Vitara.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: SUZUKI
  • 27/1/2023

Με στόχο το 80% των ευρωπαϊκών πωλήσεών της να περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα και το υπόλοιπο 20% υβριδικά, η Suzuki σκοπεύει να παρουσιάσει 5 EV στην Ευρώπη μέχρι το 2030.

Αυτό αναφέρεται στην στρατηγική ανάπτυξης της ιαπωνικής εταιρείας, η οποία δημοσιοποιήθηκε πριν από λίγες ώρες. Στις αρχές του 2023, παρουσίασε το πρωτότυπο eVX, ένα ηλεκτρικό concept SUV, το οποίο θα αποτελέσει το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό της μοντέλο και εκτιμάται ότι θα είναι ο διάδοχος του S-Cross το 2025.

Ωστόσο, η αρχή θα γίνει το 2024 στην Ευρώπη, με δύο νέα EV. «Στην Ευρώπη, θα παρουσιάσουμε ηλεκτρικά οχήματα το 2024. Θα επεκταθούμε στα SUV και στην κατηγορία Β, ενώ συνολικά 5 EV μοντέλα θα κυκλοφορήσουν έως το 2030. Θα ανταποκριθούμε με ευελιξία στους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και στις ανάγκες των πελατών σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κείμενο της στρατηγικής.

Η φωτογραφία που συνοδεύει τον ευρωπαϊκό προγραμματισμό παρουσιάζει τα 5 μοντέλα, ασφαλώς ως teaser, χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα ασφαλούς ταυτοποίησης. Ωστόσο, με βάση τις αναλογίες των αμαξωμάτων, φαίνεται ξεκάθαρα ότι δύο εξ’ αυτών θα είναι το Jimny και το νέο Vitara.

Αντίθετα, στην Ιαπωνία και στην Ινδία θα παρουσιαστούν 6 νέα μοντέλα. Αρκετά από αυτά δείχνουν ίδια με τα ευρωπαϊκά, ωστόσο υπάρχουν και διαφοροποιήσεις, ενώ το Jimny δεν περιλαμβάνεται. Στην εγχώρια αγορά της, η Suzuki θα προσφέρει, επιπλέον, νέα υβριδικά μοντέλα στη μικρή και στην compact κατηγορία, συνδυάζοντάς τα με τα EV. Όσο για την Ινδία, η γκάμα θα περιλαμβάνει και οχήματα με θερμικούς κινητήρες με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα, τα οποία θα χρησιμοποιούν φυσικό αέριο, βιοαέριο και αιθανόλη.

Ο στόχος της Suzuki είναι να φτάσει σε μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα ως brand μέχρι το 2050 σε Ευρώπη και Ιαπωνία και μέχρι το 2070 στην Ινδία.

Η ιαπωνική φίρμα παρουσίασε στις αρχές Ιανουαρίου την πολυαναμενόμενη 5θυρη έκδοση του Jimny, το οποίο απέκτησε δύο επιπλέον πόρτες και διατήρησε πλήρως τον off-road χαρακτήρα του. Στην Ευρώπη, ωστόσο, αυτή τη στιγμή η 3θυρη έκδοση πωλείται αποκλειστικά ως επαγγελματικό αυτοκίνητο, καθώς οι εκπομπές ρύπων του βενζινοκινητήρα του ξεπερνούν τα αυστηρά όρια που προβλέπονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Πάντως, η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία Baojun, μέλος του ομίλου SAIC Motor, φρόντισε η ίδια να «εξηλεκτρίσει» το Jimny. Για την ακρίβεια, παρουσίασε ένα ηλεκτρικό όχημα που μοιάζει αρκετά με αυτό και ακόμα δεν έχει αποκτήσει το δικό του όνομα.