Νέο Polestar 2: Με 476 PS, μεγαλύτερη αυτονομία και πίσω κίνηση (photos)


Βαδίζοντας στα «χνάρια» της Volvo, η Polestar ανανέωσε το ηλεκτρικό της fastback, λανσάροντας πισωκίνητες εκδόσεις και αναβαθμίζοντας ηλεκτροκινητήρες και μπαταρίες.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 24/1/2023

Μία εβδομάδα μετά την παρουσίαση από τη (μητρική) Volvo των ανανεωμένων εκδόσεων των ηλεκτρικών C40 Recharge και XC40 Recharge, ήρθε και η σειρά της Polestar να «φρεσκάρει» το δικό της αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, το Polestar 2.

Το sub-brand της σουηδικής εταιρείας ακολουθεί τα βήματα της Volvo στη γενικότερη φιλοσοφία, λανσάροντας και αυτό την πίσω κίνηση στις εκδόσεις του Polestar 2 με έναν ηλεκτροκινητήρα και δίνοντας τη δυνατότητα «απομόνωσης» του εμπρός ηλεκτροκινητήρα στις τετρακίνητες εκδόσεις.

Έχοντας περάσει σχεδόν 4 χρόνια από την πρώτη εμφάνισή του, τον Φεβρουάριο του 2019, το 5θυρο EV fastback αποκτά νέα εμπρός σχεδίαση, ταχύτερους χρόνους φόρτισης των μπαταριών, μεγαλύτερη αυτονομία και ισχυρότερους ηλεκτροκινητήρες.

Εμφανισιακά, υπάρχουν «πινελιές» που ακολουθούν την τάση του νέου Polestar 3 που παρουσιάστηκε πριν από λίγους μήνες, αλλά συνολικά ο χαρακτήρας της τρέχουσας έκδοσης δεν άλλαξε.

«Συνήθως στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι facelift εκδόσεις παρουσιάζουν οπτικές αλλαγές που συχνά καταστρέφουν την αρχική σχεδιαστική φιλοσοφία ενός μοντέλου. Εμείς, όμως, με το νέο Polestar 2, κινηθήκαμε κάτω από την επιφάνεια, αναβαθμίσαμε σημαντικά τεχνολογικά και μηχανικά εξαρτήματα του ηλεκτρικού συστήματος μετάδοσης κίνησης», εξήγησε ο CEO της Polestar, Thomas Ingenlath.

Εκτός από τις αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό και την ασφάλεια, τις νέες σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών στο πακέτο Performance Pack και το σαφώς μειωμένο ανθρακικό αποτύπωμα, τα σημαντικά νέα για τη νέα έκδοση βρίσκονται στο ηλεκτρικό σύστημα.

Όπως προαναφέραμε, οι εκδόσεις με έναν ηλεκτροκινητήρα έχουν γίνει πλέον πισωκίνητες. Η ισχύς του ανέβηκε στους 299 PS για την έκδοση Long Range (272 PS για την «απλή») από τους 231 PS του αρχικού μοντέλου (στα νέα Volvo C40 και XC40 αποδίδει «μόλις» 238 PS) και η ροπή στα 490 Nm από 330 Nm. Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,2 sec. (6,4 sec. για την «βασική» έκδοση), επίδοση βελτιωμένη κατά 1,2 sec. από το τρέχον μοντέλο.

Οι τετρακίνητες εκδόσεις με τους δύο ηλεκτροκινητήρες έχουν συγκεκριμένη κατανομή ροπής ώστε να παρουσιάζουν πισωκίνητα χαρακτηριστικά, προς όφελος των επιδόσεων και της οδηγικής απόλαυσης. Ο ηλεκτροκινητήρας που είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα είναι ο βασικός και υποστηρίζεται από τον έτερο, τοποθετημένο στον εμπρός άξονα. Η συνδυαστική απόδοση είναι 421 PS και 740 Nm, βελτιωμένη σε σχέση με τα 408 PS και 660 Nm που αντικαθιστά. Πλέον, τα 0-100 km/h έρχονται σε 4,5 sec., ενώ με στην έκδοση με το προαιρετικό πακέτο Performance Pack, η ισχύς ανεβαίνει στους 476 PS (η ροπή δεν αλλάζει) και για τα 0-100 km/h χρειάζονται 4,2 sec.

Περνώντας στις μπαταρίες, στις βασικές εκδόσεις διαθέτουν ενεργειακή χωρητικότητα 69 kWh, με αυτονομία έως 518 km (επιπλέον 40 km από το τρέχον μοντέλο) και δυνατότητα φόρτισης έως 135 kW σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος.

Στις εκδόσεις Long Range, η ενεργειακή χωρητικότητα ανεβαίνει στις 82 kWh, με δυνατότητα σύνδεσης σε ταχυφορτιστή 205 kW για πολύ γρήγορη φόρτιση και μεγαλύτερη αυτονομία. Το μοντέλο με έναν ηλεκτροκινητήρα φτάνει τα 635 km, ενώ τα dual motor έως και 592 km, σε περίπτωση μη χρήσης του εμπρός ηλεκτροκινητήρα.

Η ανανεωμένη έκδοση του Polestar 2 είναι ανοικτή σε παραγγελίες στο επίσημο site της φίρμας, για τις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές. Οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται το τρίτο 3μηνο του 2023, ενώ η ενδεικτική τιμή της φθηνότερης έκδοσης στην Γερμανία είναι 50.190 ευρώ.