Η Γαλλία θέλει τη Renault αυτόνομη - «Καμία συγχώνευση με τη Stellantis»


Πηγές του γαλλικού υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι η κυβέρνηση υποστηρίζει τη στρατηγική της Renault να παραμείνει μία ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: RENAULT, FERRARI
  • 9/2/2024

Πριν από μερικές ημέρες η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero ανέφερε σε δημοσίευμά της ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι βασικός μέτοχος τόσο της Renault, όσο και της Stellantis, σχεδίαζε τη συγχώνευση των δύο ομίλων.

Ο λόγος πίσω από αυτήν την κίνηση θα ήταν η δημιουργία μιας πιο ισχυρής δύναμης, η οποία θα μπορούσε να σταθεί απέναντι στους Κινέζους κατασκευαστές, που έχουν κατακλύσει την Ευρώπη με φθηνά EV, αλλά και τους Γερμανούς ανταγωνιστές.

Νωρίτερα, άλλωστε, ο CEO της Stellantis, Carlos Tavares, είχε δηλώσει ότι η άνοδος των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, σε συνδυασμό με την προσπάθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τις ΜΕΚ, θα δημιουργούσαν τις ιδανικές συνθήκες για μία τέτοια συγχώνευση, ρίχνοντας «λάδι στη φωτιά» στις συζητήσεις του ιταλικού Τύπου.

Ωστόσο, παρά τα λεγόμενα του Πορτογάλου διευθύνοντα συμβούλου, η επίσημη απόρριψη αυτών των ισχυρισμών δεν άργησε να έρθει από την πλευρά της Stellantis, με τον πρόεδρο της εταιρείας, John Elkann, να δηλώνει:

«Δεν υπάρχει κάποιο πλάνο υπό εξέταση, αναφορικά με τη συγχώνευση της Stellantis με κάποιον άλλο κατασκευαστή. Η Stellantis είναι αφοσιωμένη σε ένα σχέδιο που φέρνει κοντά την ιταλική κυβέρνηση με όλους τους μετόχους της στην αυτοκινητοβιομηχανία, ώστε να πετύχει σημαντικούς κοινούς στόχους και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της μετάβασης στον ηλεκτρισμό.»

John Elkann
John Elkann

Παρόλο που η Renault δεν έχει προχωρήσει σε κάποιο σχόλιο επ' αυτού, η γαλλική κυβέρνηση έκανε τις δικές της δηλώσεις σχετικά. Πηγή μέσα από το υπουργείο οικονομικών της Γαλλίας αναφέρει ότι η κυβέρνηση συνεχίζει να υποστηρίζει τη στρατηγική της εταιρείας να παραμείνει μία ανεξάρτητη αυτοκινητοβιομηχανία με πολλαπλούς συνεργάτες στον χώρο της βιομηχανίας και της τεχνολογίας.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη στενές σχέσεις με τους παραδοσιακούς της συνεργάτες, Nissan και Mitsubishi, ενώ πρόσφατα προέβη σε συμπράξεις με την κινεζική Geely, την Aramco, την Google και την Qualcomm.

Να σημειωθεί ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Renault βρίσκεται στα πρόθυρα της συγχώνευσης, αφού το 2019, ήταν κοντά στη συγχώνευση με την τότε Fiat Chrysler. Τα πλάνα αυτά, φυσικά, απορρίφθηκαν, μετά από ενστάσεις της Nissan, με αποτέλεσμα τη δημιουργία του Ομίλου Stellantis το 2021, δηλαδή τη συνένωση της Fiat Chrysler με τη γαλλική PSA Group.

Πηγή: Reuters

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mega deal για τη Stellantis – Ρίχνει 1,5 δις ευρώ και αποκτά το 20% της κινεζικής Leapmotor

Οι κινητήρες της Stellantis «επιβιώνουν» και μετά το 2035!

Η νέα ηλεκτρική πλατφόρμα STLA Medium της Stellantis φέρνει την «επανάσταση» στις κατηγορίες C και D