Η θρυλική Toyota Corolla ΑΕ86 επιστρέφει για να σώσει το περιβάλλον (photos)


H σειρά AE86 της Toyota Corolla 5ης γενιάς επιστρέφει ως restomod από την ίδια την ιαπωνική εταιρεία, με τη μορφή υδρογονοκίνητου και ηλεκτρικού οχήματος.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: TOYOTA
  • 16/1/2023

Τα παλιά, κλασικά και αγαπημένα μοντέλα του παρελθόντος, προκαλούν ακόμα ρίγη συγκίνησης σε όσους είχαν τη χαρά να τα οδηγήσουν ή, έστω, να τα απολαύσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Ωστόσο, η σημερινή, σκληρή, απαιτητική πραγματικότητα στα επίπεδα των εκπομπών ρύπων (αλλά και των προδιαγραφών ασφαλείας), καθιστά την «επιβίωσή» τους εξαιρετικά δύσκολα. Αρκετά εξ’ αυτών, επιστρέφουν ως restomod από διάφορους σχεδιαστικούς (και όχι μόνο) οίκους, προκειμένου να θυμίσουν στους παλιότερους αλλά και να μεταλαμπαδεύσουν στους νεότερους τις παλιές, παραδοσιακές, αξίες της αυτοκίνησης.

Σε αυτό το πλαίσιο και εφαρμόζοντας το δικό της moto «Δεν αφήνουμε πίσω τους λάτρεις του αυτοκινήτου», η Toyota παρουσίασε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο δύο concept εκδόσεις, μια υδρογονοκίνητη και μία αμιγώς ηλεκτρική, της πετυχημένης σειράς AE86. Πρόκειται για τη συγκεκριμένη σειρά, που πήρε το όνομά της από τον κωδικό του σασί της, η οποία εμφανίστηκε στο πλαίσιο της 5ης γενιάς της Corolla από το 1983 έως το 1987, με δεδομένη διαφοροποίηση τη μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα.

Η σειρά AE86 περιελάμβανε την Corolla Levin και την Sprinter Trueno, όπως ήταν τα χαρακτηριστικά ονόματά τους. Σε αυτά τα δύο αμαξώματα βασίστηκε η Toyota για να παρουσιάσει τα δύο restomods - concept cars στο Τόκιο, στο πλαίσιο project υπό τον τίτλο «Ουδετερότητα άνθρακα για την προστασία των αγαπημένων αυτοκινήτων».

Η ιαπωνική εταιρεία είναι γνωστό ότι δε θεωρεί την ηλεκτροκίνηση ως το μονόδρομο της αυτοκίνησης, στο δρόμο για τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, δίνοντας μεγάλη βάση και στο υδρογόνο. Και όπως αναφέρει, «η Toyota στοχεύει να παρέχει στους πελάτες της περισσότερες επιλογές, προσφέροντας μια πλήρη σειρά προϊόντων».

Οι Ιάπωνες εκτιμούν - σωστά - ότι θα χρειαστεί χρόνος προκειμένου όλα τα καινούρια αυτοκίνητα να έχουν μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα. Έτσι, θεωρούν ότι η ταυτόχρονη προώθηση της ανθρακικής ουδετερότητας, όχι μόνο των νέων οχημάτων αλλά και αυτών που ήδη βρίσκονται στους δρόμους, είναι απαραίτητη για το μέλλον.

Ως αποτέλεσμα, παρουσίασαν τα δύο πρωτότυπα. Το «AE86 H2 Concept»,  ένα AE86 που μετατράπηκε σε όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης με καύσιμο υδρογόνο και το «AE86 BEV Concept», ένα AE86 που έχει μετατραπεί σε αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

AE86 H2 Concept

Το υδρογονοκίνητο AE86 H2 Concept, βασίζεται στο αμάξωμα Trueno, με αναδιπλούμενους προβολείς και βαμμένο σε άσπρο και μαύρο χρώμα. Εξωτερικά φαίνεται ολόιδιο με το αυθεντικό Trueno, αλλά κάτω από το αμάξωμα, υπάρχουν δεδομένες διαφοροποιήσεις.

Δύο δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου υψηλής πίεσης, δανεισμένες από το Toyota Mirai, έχουν τοποθετηθεί στο πίσω μέρος, ενώ ο 4κύλινδρος κινητήρας έχει δεχθεί συγκεκριμένες τροποποιήσεις, όπως για παράδειγμα στα μπεκ και στα μπουζί, προκειμένου να πληρούν τις προδιαγραφές του συστήματος με καύσιμο υδρογόνου.

Η Toyota επισημαίνει ότι έχει εξελίξει το concept car με τέτοιο τρόπο, ώστε να παραμένει η οδηγική απόλαυση που δημιουργείται από τον ήχο αλλά και τις δονήσεις ενός «κλασικού» κινητήρα εσωτερικής καύσης.

AE86 BEV Concept

Από την άλλη πλευρά, το αμιγώς ηλεκτρικό AE86 BEV Concept αναπτύχθηκε με τη βοήθεια των τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης που εξελίσσει η Lexus. Το ηλεκτρικό πρωτότυπο διατηρεί το αμάξωμα, το μικρό βάρος και την κατανομή βάρους του αυθεντικού Corolla Levin, με τους σταθερούς προβολείς.

Το εντυπωσιακό στην περίπτωσή του, είναι πως εφοδιάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με τους Ιάπωνες να αναφέρουν ότι συνδυάζει την απόλαυση οδήγησης αυτοκινήτου με 3 πεντάλ με τα «στιβαρά χαρακτηριστικά κινητήριας δύναμης» ενός ηλεκτρικού οχήματος!

Στην «καρδιά» του υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας Tundra HEV και μια μπαταρία ιόντων λιθίου από την plug-in hybrid έκδοση του Prius και εξαρτήματα από άλλα μοντέλα παραγωγής των Toyota και Lexus.

Τέλος, με στόχο να συμβάλουν στην ουδετερότητα του άνθρακα και σε συνεργασία με κατασκευαστές ανταλλακτικών, η Toyota τοποθέτησε και στα δύο concept cars ανανεωμένα μεταχειρισμένα καθίσματα και ζώνες ασφαλείας και μαξιλαράκια ζωνών ασφαλείας κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.

Αν αναρωτιέστε αν τα δύο συγκεκριμένα concept cars θα φτάσουν ποτέ σε τελική παραγωγή, η πιθανότερη απάντηση είναι πως όχι. Αλλά με την Toyota σε αυτά τα θέματα, δεν μπορείς να είσαι ποτέ σίγουρος...