Όλα όσα γνωρίζουμε για το ηλεκτρικό hypercar της Porsche


Η Porsche ετοιμάζεται να παρουσιάσει το νέο της, αμιγώς ηλεκτρικό hypercar των 1.700 PS. Αυτά είναι όλα τα στοιχεία που γνωρίζουμε για το νέο μοντέλο.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΑΡΙΛΗ ΠΙΝΙΑΤΑΡΟ / ΦΩΤΟ: PORSCHE AG
  • 20/3/2024

Η Porsche έχει ξεκινήσει μία σταθερή πορεία προς τον εξηλεκτρισμό. Σταδιακά, ολοένα και περισσότερα μοντέλα της είναι αμιγώς ηλεκτρικά, ξεκινώντας με την Taycan το 2019, η οποία μάλιστα μόλις πριν λίγο ανανεώθηκε.

Αυτή τη στιγμή, στην κορυφή της γκάμας των Γερμανών έχει τοποθετηθεί η Taycan Turbo GT, η ισχύς της οποίας αγγίζει έως και τα 1.108 PS, κάνοντας τα 0-100 km/h σε μόλις 2,2 sec. Ωστόσο, σύντομα το ψηλότερο σκαλί στον κατάλογο της Porsche θα καταλάβει το ηλεκτρικό hypercar που εδώ κι αρκετό καιρό ετοιμάζει.

Όλα ξεκίνησαν με την παρουσίαση του Mission X Concept τον περασμένο Ιούνιο, του οποίου η έκδοση παραγωγής θα έρθει πολύ σύντομα, ίσως κι εντός του 2024. Φυσικά, η εταιρεία είναι αρκετά φειδωλή με τα λόγια της σχετικά με το πρότζεκτ, κι έτσι δεν έχουν διαρρεύσει πολλές πληροφορίες από το Zuffenhausen. Παρ' όλ' αυτά, ήδη γνωρίζουμε κάποια στοιχεία περί αυτού.

Πώς θα μοιάζει το hypercar

Για τον σχεδιασμό του Mission X, η εταιρεία άντλησε έμπνευση από το Le Mans. Οι πόρτες αποτίουν φόρο τιμής στην κλασική 917, με το άνοιγμα να γίνεται προς τα πάνω κι εμπρός, ενώ η καμπίνα περιβάλλεται από μία γυάλινη φούσκα, κάνοντας το hypercar να μοιάζει με κάψουλα.

Ένας σκελετός από ανθρακόνημα προστατεύει τους επιβάτες, με τη συνολική εμφάνιση να θυμίζει αρκετά τα πρωτότυπα που αγωνίζονται στο Le Mans, με άκρως φουτουριστικό στυλ. Η καμπίνα είναι εξοπλισμένη με ζώνες ασφαλείας έξι σημείων, bucket kαθίσματα κι ένα τιμόνι τύπου Formula 1.

Άγνωστο παραμένει το πόσα από τα στοιχεία του concept car θα περάσουν στην παραγωγή, όμως σίγουρα το hypercar αναμένεται να είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό.

Η «καρδιά» του νέου μοντέλου

Παραδόξως, το Mission X έχει -αν μπορούμε να την αποκαλέσουμε έτσι- κεντρομήχανη διάταξη. Σε αντίθεση με άλλα EV, η μπαταρία του βρίσκεται πίσω από τα καθίσματα, κι όχι ενσωματωμένη στο πάτωμα. Πρόκειται για τη διάταξη 'e-core', όπως την αποκαλούν οι Γερμανοί, η οποία προσομοιάζει τον χειρισμό ενός κεντρομήχανου θερμικού μοντέλου.

Λέγεται ότι το hypercar θα επωφελείται από τρεις ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, με την Porsche να αποκαλύπτει ότι η αναλογία ισχύος-βάρους θα ανέρχεται στο 1 PS / 1 kg. Έτσι, αν υποθέσουμε ότι το βάρος του θα διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα με εκείνα της 918 Spyder, δηλαδή περίπου 1.700 kg, η ισχύς θα αγγίζει τα 1.700 PS

Πόσο γρήγορο θα είναι

Με ισχύ 1.700 PS και τρεις ηλεκτροκινητήρες, δεν είναι απίθανο να δούμε χρόνους κάτω από 2 sec στο sprint των 0-100 km/h. Με δεδομένο ότι η Taycan Turbo GT φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 2,2 sec, μία τέτοια εκτίμηση δεν είναι έξω από τη σφαίρα της λογικής.

Σύμφωνα με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, ο στόχος είναι ένας: Η κατάκτηση της πίστας του Nurburgring. Για να το πετύχει αυτό, αν μιλάμε για το ρεκόρ παραγωγής, το ηλεκτρικό hypercar θα πρέπει να σπάσει το ρεκόρ της Mercedes-AMG One, δηλαδή 6:30.70. Αν πάλι ο στόχος είναι το ρεκόρ γύρου στην κατηγορία των EV παραγωγής, εκείνο κατέχει η Rimac Nevera με χρόνο 7:05.29.

Κόστος κι ημερομηνία παρουσίασης

Όπως περιμένει κανείς, η τιμή δε θα είναι χαμηλή. Ίσως λοιπόν να δούμε και 7ψήφιο αριθμό, αν κρίνουμε από το κόστος των αντιπάλων του μοντέλου, όπως για παράδειγμα η Rimac Nevera, που ανέρχεται περίπου στα 2,4 εκατ. ευρώ. Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται επίσης τόσο η Mercedes-AMG One, με 2,7 εκατ. ευρώ κι η Aston Martin Valkyrie με τιμή πάνω από 3 εκατ

Φυσικά, η παραγωγή αναμένεται να είναι ιδιαίτερα περιορισμένη. Για παράδειγμα, η 918 κατασκευάστηκε μόλις 918 φορές, ενώ μόνο 1.270 αντίγραφα της Carrera GT είδαν τη γραμμή παραγωγής. 

Η έναρξη της παραγωγής θα μπορούσε να ανακοινωθεί ακόμη κι εντός του 2024, όπως αποκάλυψε πριν λίγο καιρό ο CEO της Porsche, Oliver Blume. Σύμφωνα με τον ίδιο, Η ανταπόκριση που έλαβε η αυτοκινητοβιομηχανία στον εορτασμό των 75 χρόνων της «ήταν εξαιρετικά θετική και αυτό αποτελεί ένα μεγάλο κίνητρο για να το βγάλουμε στην παραγωγή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Αυτό το πρωτότυπο της νέας Porsche 911 εκπλήσσει με τη σχεδίασή του (photos)

Η Porsche Panamera σε δύο νέες E-Hybrid εκδόσεις με έως και 544 PS (photos)

Τέλος το κρυφτό - Η Porsche 718 Boxster δείχνει στοιχεία της τελικής σχεδίασης (photos)