Τα 4 «μικρά» αυτοκίνητα που λείπουν από τους ελληνικούς δρόμους (photos)


Η κατηγορία των «μικρών» αυτοκινήτων - mini και supermini - ολοένα και συρρικνώνεται, γεγονός που μας κάνει να αναπολούμε μοντέλα που θα θέλαμε να επιστρέψουν στη χώρα μας και λόγω τιμής.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 29/9/2023

Σε (σχεδόν) καθημερινή βάση στο διαδίκτυο και κάθε τελευταίο Σάββατο του μήνα στα περίπτερα, το Car and Driver σάς παρουσιάζει μια σειρά από μοντέλα είτε πρόκειται για καινούρια που «αποκαλύπτονται» από τις εταιρείες είτε για αυτοκίνητα που υποβάλλονται σε δοκιμές από το περιοδικό.

Σε ορισμένες περιπτώσεις, αφορούν εκδόσεις που δε θα τις δούμε στη χώρα μας ή που, τελικά, «αποδεικνύεται» ότι μπορεί να έρθουν αρκετά αργότερα. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια υπήρξαν και μοντέλα που είχαν παρουσία στην ελληνική αγορά, αλλά πλέον δεν εισάγονται και για να τα βρει κάποιος θα πρέπει να κινηθεί στην αγορά των μεταχειρισμένων.

Συγκεντρώσαμε και σάς παρουσιάζουμε τα 4 μικρά αυτοκίνητα που θα θέλαμε να ξαναέρθουν στη χώρα μας. Συνδυάζουν την ευκολία κίνησης εντός πόλης και την άνεση στο παρκάρισμα με τη χαμηλή τιμή, τουλάχιστον την εποχή που μπορούσε κανείς να τα αποκτήσει από τις εγχώριες αντιπροσωπείες.

Lancia Ypsilon

Η Lancia βρίσκεται σε διαδικασία αναγέννησης, η οποία περιλαμβάνει την παρουσίαση τριών νεών μοντέλων, ένα κάθε δύο χρόνια. Η αρχή θα γίνει το 2024 με την 5η γενιά της Ypsilon. Η τρέχουσα έκδοση διατίθεται μόνο στην ιταλική αγορά και μάλιστα στις αρχές του μήνα οι Ιταλοί προχώρησαν και στην (τελευταία) ανανέωσή της, η οποία περιλαμβάνει απλοποίηση της γκάμας, ήπια υβριδικά κινητήρια σύνολα βενζίνης 1,0 L αλλά και έκδοση διπλού καυσίμου (LPG) με κινητήρα 1,2 L, αμφότερα με ισχύ 70 PS.

Στους ελληνικούς δρόμους μπορεί κανείς να συναντήσει ένα μικρό αριθμό από Ypsilon. Την τελευταία φορά που πωλούνταν στην Ελλάδα, η έκδοση με τον κινητήρα 1,2 L και απόδοση 69 PS κόστιζε 12.300 ευρώ. Τιμή που μοιάζει «εξωπραγματική» για τα σημερινά δεδομένα, αλλά ήταν… υπαρκτή τον Ιούνιο του 2016.

Volkswagen up! GTI

Όχι, δεν μπερδευτήκαμε. Σαφώς και το Volkswagen up! κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους. Ωστόσο οι δύο θερμικές εκδόσεις, με τον κινητήρα βενζίνης του ενός λίτρου, αποδίδουν 65 PS. Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όμως, στη χώρα μας ήταν διαθέσιμη και η έκδοση GTI.

Σε αυτή, ο κινητήρας 1,0 L TSI αποδίδει 115 PS και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Ένας ιδανικός συνδυασμός για fun to drive αστικές μετακινήσεις με σπορ χαρακτήρα. Μπορεί η Volkswagen να έχει ανακοινώσει το τέλος της παραγωγής του, ωστόσο στη Γερμανία και στη Γαλλία υπάρχει ακόμα η δυνατότητα παραγγελίας αντιγράφων που έχουν ήδη παραχθεί και παραμένουν σε στοκ. Στη χώρα μας, τον Ιούλιο του 2019 η τιμή του ξεκινούσε από 16.060 ευρώ.

Ford Ecosport

Από τη λίστα μας δε θα μπορούσε να απουσιάζει και μία πρόταση στην κατηγορία των B-SUV. Το Ford Ecosport, με μήκος 4.096 mm, είναι ένα sub-compact όχημα ελεύθερου χρόνου που προσφέρει τα πλεονεκτήματα της κατηγορίας, διατηρώντας τις συμπαγείς διαστάσεις για άνετη κίνηση εντός πόλης.

Παραμένει διαθέσιμο στην αγορά της Γερμανίας, μέχρι εξάντλησης των αντιγράφων που υπάρχουν σε στοκ, με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost σε δύο εκδόσεις ισχύος, των 125 PS και 140 PS, αμφότερες με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, σε τρία επίπεδα εξοπλισμού και τιμή εκκίνησης από 25.100 ευρώ.

Στην Ελλάδα, η πιο προσιτή του έκδοση, με τον κινητήρα 1.0 EcoBoost και απόδοση 100 PS, που συνοδεύονταν από 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, κόστιζε 18.486 ευρώ τον Αύγουστο του 2021. Για όσους ήθελαν περισσότερη ισχύ, υπήρχε και η έκδοση με τον ίδιο κινητήρα και απόδοση 125 PS, η οποία όμως ήταν ακριβότερη.

Suzuki Alto

Το αυτοκίνητο πόλης της Suzuki όχι μόνο έχει σταματήσει εδώ και πολλά χρόνια να έρχεται στη χώρα μας, αλλά δεν κυκλοφορεί συνολικά στην Ευρώπη. Ωστόσο, τόσο στην Ιαπωνία, όσο και στην Ινδία (αλλά και σε χώρες όπως το Πακιστάν), συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του.

Μάλιστα, οι δύο εκδόσεις είναι διαφορετικές. Το μοντέλο της Ιαπωνίας είναι ήπια υβριδικό, με κινητήρα 660 cc, ενώ στην Ινδία το συναντά κανείς ως θερμικό, με κινητήρα βενζίνης 800 cc που αποδίδει 48 PS, αλλά και σε έκδοση φυσικού αερίου. Με μήκος 3.445 mm, πλάτος 1.490 mm και ύψος 1.475 mm είναι το απόλυτο αυτοκίνητο πόλης από πλευράς διαστάσεων, έχοντας μεταξόνιο 2.360 mm.

Μάλιστα, υπάρχουν πληροφορίες που θέλουν τη Suzuki να ετοιμάζεται να το ανανεώσει και μένει να αποδειχθεί αν θα παραμείνει στις συγκεκριμένες αγορές ή θα γίνει και πάλι «παγκόσμιο».

Θα θέλαμε και αυτά να κυκλοφορούν

Τα τελευταία χρόνια οι «προσφορές» των brands στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης ήταν περισσότερες. Ωστόσο, μια σειρά από προσιτά μοντέλα έχουν, πλέον, σταματήσει να παράγονται. Ποιος μπορεί να ξεχάσει, για παράδειγμα, τα Peugeot 108 και Citroen C1, με τον κινητήρα 1,0 L και απόδοση 72 PS και τιμή 13.550 και 12.140 ευρώ, αντίστοιχα, στην Ελλάδα το 2021.

Πηγαίνοντας λίγο πιο πίσω «συναντήσαμε» και το Skoda Citigo (1.0 L, 60 PS) που στις αρχές του 2020 κόστιζε στη χώρα μας 9.780 ευρώ, το Seat Mii (1,0 L, 60 PS) με τιμή 10.205 στα μέσα του 2019, αλλά και το Toyota IQ με τους 68 PS από κινητήρα 1,0 L (και τιμή 13.200 ευρώ πριν από περίπου 10 χρόνια).