To θρυλικό Mazda MX-5 γιορτάζει 35 χρόνια ζωής και συνεχίζει ακάθεκτο (photos)


Στις 9 Φεβρουαρίου 1989 η Mazda παρουσίασε το πρώτο MX-5, το εμβληματικό roadster που προκαλεί ακόμα και σήμερα έντονες συγκινήσεις.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
  • 9/2/2024

Η 9η Φεβρουαρίου είναι μια γιορτινή μέρα για όσους έχουν γενέθλια ή ονομαστική εορτή, ωστόσο ακόμα και όσοι δεν ανήκουν σε αυτές τις «κατηγορίες» αλλά είναι λάτρεις της αυτοκίνησης, έχουν κάθε λόγο να «γιορτάζουν».

Ο λόγος; Σαν σήμερα, στις 9 Φεβρουαρίου του 1989, η Mazda παρουσίαζε το πρώτο MX-5, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Σικάγο. Ένα κλασικό σπορ αυτοκίνητο με τη μορφή roadster, έχοντας τον κινητήρα τοποθετημένο εμπρός και την κίνηση στον πίσω άξονα, μία συμπαγής και ελαφριά κατασκευή που έκανε τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων προσιτή σε πολύ κόσμο.

Έκτοτε έχουν περάσει 35 χρόνια και το MX-5 βρίσκεται στην 4η γενιά του, η οποία παρουσιάστηκε το 2014. Έχοντας δεχθεί τα απαραίτητα «φρεσκαρίσματα», διατηρεί τον αυθεντικό, νεανικό του χαρακτήρα, έστω και αν έχει δεχθεί τις κατάλληλες προσαρμογές. Ενδεικτική η συγκριτική δοκιμή που πραγματοποίησε το Car and Driver ανάμεσα σε δύο roadster της 3ης και της 4ης γενιάς.

Ωστόσο, παραμένει ατμοσφαιρικό, χωρίς να έχει επηρεαστεί από τις σειρήνες της ηλεκτροκίνησης και πραγματοποιεί εξαιρετικές πωλήσεις, όπως έδειξαν τα αυξημένα κατά 45,4% νούμερά του το 2023 στις ΗΠΑ, σε σχέση με το 2022. Εκεί όπου λανσάρεται με το όνομα Mazda Miata, για την προέλευση του οποίου μπορείτε να μάθετε τα πάντα πατώντας ΕΔΩ.

Το success story του επιβεβαιώνεται και από τους αριθμούς. Με βάση τα τελευταία στοιχεία της Mazda, έχει παραχθεί συνολικά σε 1.256.745 αντίγραφα στο εργοστάσιο Ujina της Hiroshima. Τα 533.301 εξ’ αυτών έχουν πουληθεί στη Βόρεια Αμερική, με την Ευρώπη να ακολουθεί με 391.503. Όσο για την ιαπωνική αγορά, έχουν καταχωρηθεί 225.510 παραδείγματα, υπό το όνομα Mazda Roadster, που διαδέχθηκε την ονομασία Eunos Roadster.

Βασισμένο στην παραδοσιακή ιαπωνική φιλοσοφία Jinba-Ittai, που αντιμετωπίζει το άλογο και τον αναβάτη ως ένα, ο οδηγός και το MX-5 έχουν ένα ισχυρό «δέσιμο», που προέρχεται από τον ανθρωποκεντρικό σχεδιασμό του οχήματος και τις άμεσες αντιδράσεις του στις επιθυμίες του οδηγού. Παράλληλα, ο χειρισμός του γίνεται ακόμα καλύτερος και ασφαλής με την τεχνολογία Kinematic Posture Control (KPC).

Προσφέρεται τόσο σε έκδοση με μαλακή όσο και με σκληρή (ηλεκτρική) οροφή (έκδοση RF), ενώ είναι διαθέσιμο με δύο ατμοσφαιρικά κινητήρια σύνολα, 1,5 L με 132 PS και 2,0 L με 184 PS, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Για χάρη του πραγματοποιήθηκε παρέλαση 707 αντιγράφων στην πίστα της Modena το 2022, επίδοση που καταγράφηκε στο βιβλίο Guinness, ενώ πριν από λίγους μήνες «φρεσκαρίστηκε» εν όψει 2024. Οι Ιάπωνες θεωρούν δεδομένο ότι θα παραμείνει για χρόνια στην γκάμα της φίρμας, ενώ «υπόσχονται» το λανσάρισμα συναρπαστικών ειδικών εκδόσεων. Μία εξ’ αυτών, μάλιστα, αναμένεται να είναι «ακραία».

Η ηλεκτροκίνηση κάποια στιγμή θα το «αγγίξει» και το πιο πιθανό είναι με τη μορφή του Iconic SP concept, που παρουσιάστηκε στο Japan Mobility Show και συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με τον περίφημο κινητήρα Wankel. Μέχρι τότε, όμως, θα συνεχίσει να «μαγεύει» με το μοναδικό του χαρακτήρα που συγκινεί νέους… κάθε ηλικίας!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Mazda MX-5: Οι τεσσερις γενιές του θρυλικού roadster

Ένα Mazda MX-5 που κάηκε στη φωτιά της Πεντέλης βρίσκει ξανά τη χαμένη του λάμψη (photos)

Αυτό το Mazda MX-5 μετατρέπεται σε κομψό fastback μέσω 3D εκτύπωσης (video)