Car and Driver: Τα 10 πιο δημοφιλή άρθρα για το 2023


Από το πιο άσχημο αυτοκίνητο στον κόσμο και τις... μισές αλήθειες για τα EV, μέχρι το τέλος της κυριαρχίας των SUV και το ξεκαρδιστικό video με τον «πρωτάρη» οδηγό που ντριφτάρει και προκαλεί τρόμο.

  • 31/12/2023

Το 2023 μάς τελείωσε και μπροστά μας έχουμε μια νέα χρονιά που όλοι ελπίζουμε να μας φέρει ό,τι δεν κατάφερε η προηγούμενη. Τους τελευταίους 12 μήνες εμείς εδώ στο Car and Driver δημοσιεύσαμε εκατοντάδες άρθρα προσπαθώντας να σας μεταφέρουμε τις πιο σημαντικές ειδήσεις της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Από παρουσιάσεις νέων μοντέλων, εντυπωσιακά videos, συμβουλές γύρω από το αυτοκίνητο και πολλά άλλα. Παρακάτω θα βρείτε τα 10 άρθρα που συγκέντρωσαν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον από εσάς, τους αναγνώστες. Πάμε να τα δούμε.

1. CAR AND DRIVER 10 BEST 2023: Αυτά είναι τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα της χρονιάς!

Το 2022 ήταν μια δύσκολη χρονιά για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αφού η πανδημία συνέχιζε να βάζει εμπόδια στους κατασκευαστές, οι πολεμικές συγκρούσεις έφεραν να πάνω κάτω και προκάλεσαν σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, οι ελλείψεις των ημιαγωγών ταλαιπώρησαν τις γραμμές παραγωγής, ενώ οι μεγάλες καθυστερήσεις στις παραδόσεις των αυτοκινήτων προκάλεσαν αρρυθμίες στην αγορά. Σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες οι συντάκτες του Car and Driver οδήγησαν περισσότερα από 250 νέα μοντέλα και με την έναρξη του 2023 ξεχώρισαν τα 10 κορυφαία αυτοκίνητα με βάση τις επιμέρους ποιότητες και τα μοναδικά τους χαρακτηριστικά. Δείτε ποια ήταν αυτά πατώντας εδώ.

2. Το πιο άσχημο αυτοκίνητο στον κόσμο πωλείται έχοντας κάνει μόλις 81 km

Το Orochi παρουσιάστηκε το 2001 από τη μικρή ιαπωνική εταιρεία Mitsuoka και αμέσως βρέθηκε στο επίκεντρο με την... ιδιαίτερη σχεδιαστική του γραμμή. Το εν λόγω αυτοκίνητο μπορεί να θυμίζει μερακλήδικο manga, στην πράξη όμως έχει πάρει το όνομά του από το οκτακέφαλο τέρας της ιαπωνικής μυθολογίας, Yamata no Orochi. Κάτι που, δυστυχώς, δεν κρύβεται…Συνολικά κατασκευάστηκαν 400 μονάδες όπου όλες κυκλοφόρησαν στην αγορά της Ιαπωνίας. Μία από αυτές ήταν διαθέσιμη προς πώληση μέσω της πλατφόρμας Collecting Cars και το περίεργο είναι ότι παρά τα χρονάκια της έχει γράψει μόλις 81 km στο οδόμετρο. Διαβάστε την είδηση και δείτε φωτογραφίες του Orochi πατώντας εδώ.

3. Ο πιο απλός τρόπος για να βάλεις τις αλυσίδες στο αυτοκίνητο (video)

Πρόκειται αναμφίβολα για το πιο hot θέμα συζήτησης μεταξύ οδηγών όταν κάνουν την εμφάνισή τους τα πρώτα βαριά κρύα. Μετά τις εικόνες ντροπής που είδαμε τον Ιανουάριο του 2022, με τα χιλιάδες ακινητοποιημένα οχήματα από την κακοκαιρία «Ελπίς», η κυβέρνηση έκανε υποχρεωτικό τον εφοδιασμό των οχημάτων με αντιολισθητικά μέσα όταν υπάρχουν ανακοινώσεις από τις αρμόδιες αρχές. Το θέμα, όμως, δεν είναι να έχει ο οδηγός απλά ένα σετ με αλυσίδες στον χώρο αποσκευών. Παράλληλα οφείλει να γνωρίζει τον τρόπο για να το τοποθετήσει στο αυτοκίνητό του και το συγκεκριμένο video δείχνει τη διαδικασία αναλυτικά, βήμα-βήμα. Δείτε το πατώντας εδώ.

4. Η απόλυτη παράνοια – Σοκαριστικό video με την τρελή πορεία μοτοσυκλέτας (video)

Είναι κάποιες φορές που ένα video στο YouTube μπορεί να εξοργίσει και να προκαλέσει θυμό. Τέτοιου είδους συναισθήματα προκάλεσε σε αρκετούς θεατές το συγκεκριμένο video και η απόδειξη έρχεται μέσα από την «καταιγίδα» των comments που συγκέντρωσε. Η δημοσίευση έγινε στο κανάλι Bad Boy. Αυτό που θα δείτε είναι δύο μοτοσυκλέτες υψηλού κυβισμού, μία Suzuki GSX-R 750 και μία Kawasaki ZX-10R, όπου κινούνται με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε δημόσιο οδικό δίκτυο. Μάλιστα, η μοτοσυκλέτα που κουβαλάει την κάμερα και καταγράφει την βόλτα φέρει και δεύτερο αναβάτη, μία γυναίκα, η οποία βρέθηκε στο επίκεντρο των comments. Δείτε το σοκαριστικό video πατώντας εδώ.

5. Έρχεται το τέλος των SUV - Ποια κατηγορία θα πάρει τη σκυτάλη

Ποια είναι η κατηγορία αυτοκινήτων που πρωταγωνιστεί τα τελευταία χρόνια στις αγορές; Αρκεί να ρίξει κανείς μια ματιά στη γκάμα των μοντέλων που προσφέρουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, για να το διαπιστώσει. Ναι, δεν είναι άλλη από τα SUV, που έχουν το πλεονέκτημα των μεγάλων χώρων για επιβάτες και αποσκευές, της αυξημένης απόστασης από το έδαφος και σε αρκετές περιπτώσεις, τις off-road δυνατότητες. Ως αποτέλεσμα, ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας καλύτερη επόπτευση του χώρου και νιώθει ένα μεγαλύτερο αίσθημα ασφάλειας. Αρκετοί, ωστόσο, δεν ενθουσιάζονται με τη σχεδίασή τους και αντιπαθούν τα SUV. Για όλους αυτούς, ένα σημαντικό στέλεχος μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας έχει καλά νέα. Διαβάστε ποια είναι η εκτίμησή του για το μέλλον των SUV και ποια κατηγορία θα πάρει τη σκυτάλη, πατώντας εδώ.

6. Γιατί πρέπει να δένεις τις ζώνες στα πίσω καθίσματα ακόμα και όταν δεν υπάρχουν επιβάτες

Πριν από μερικές δεκαετίες οι ζώνες ασφαλείας αντιμετωπίζονταν με σκεπτικισμό από τους οδηγούς και πολλοί ήταν αυτοί που αρνούνταν να κάνουν την απλή κίνηση και να δεθούν στο κάθισμα. Αυτές οι εποχές φαίνεται ότι έχουν περάσει. Η αλήθεια είναι ότι ακόμα και σήμερα υπάρχουν οδηγοί που συνεχίζουν να μην χρησιμοποιούν ζώνη ασφαλείας, ωστόσο η πλειοψηφία βρίσκεται στην απέναντι πλευρά και έχει πειστεί ότι αυτό το αξεσουάρ μπορεί να τους σώσει τη ζωή σε περίπτωση ατυχήματος. Το συγκεκριμένο άρθρο, ωστόσο, αναφέρεται στο «φαινόμενο του ελέφαντα» για το οποίο έχουν γίνει μεγάλες καμπάνιες ενημέρωσης σε πολλές χώρες προκειμένου να μάθουν οι επιβάτες τούς θανάσιμους κινδύνους που κρύβει. Διαβάστε περισσότερες λεπτομέρειες πατώντας εδώ.

7. Το ένα και μοναδικό Honda NSX που πωλείται στην Ελλάδα – Δείτε την τιμή του

Το θρυλικό Honda NSX έκανε πρεμιέρα το 1991, φέρνοντας τα πάνω κάτω στην παγκόσμια αγορά των super cars. Οι Ιάπωνες είχαν θέσει ως στόχο τη Ferrari 348, θέλοντας να ξεπεράσουν τις επιδόσεις του V8 της, προσφέροντας ταυτόχρονα εξαιρετική αξιοπιστία και «fun to drive» χαρακτηριστικά. Ήταν το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής που έφερε μόνοκοκ αμάξωμα, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, ενώ εξελίχθηκε στη συνέχεια με γνώμονα τον περιορισμό των ρύπων. Η παραγωγή του ολοκληρώθηκε το 2005, με περισσότερες από 18.000 μονάδες να έχουν πουληθεί παγκοσμίως. Σχεδόν τρεις δεκαετίες μετά το λανσάρισμά του, μια καλοδιατηρημένη μονάδα είναι διαθέσιμη προς πώληση στην Ελλάδα μέσω του car.gr. Πρόκειται για ένα παράδειγμα του 1991, το οποίο έχει 23.891 km στον χιλιομετρητή του. Δείτε φωτογραφίες αλλά και το ποσό που αξιώνει ο κάτοχος, πατώντας εδώ.

8. Οι 7 μισές αλήθειες για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Το νερό έχει μπει στο αυλάκι και η Ευρώπη βαδίζει ολοταχώς προς τον πλήρη εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης. Ήδη στους δρόμους και της Ευρώπης, αλλά και της Ελλάδας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν πλέον τόσο σπάνιο φαινόμενο, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, έχοντας επενδύσει σημαντικά ποσά στην εξέλιξή τους, να κλιμακώνουν την παραγωγή τους. Και ενώ είναι ακόμα πολύ νωρίς για χειροπιαστά αποτελέσματα σε σχέση με τον περιορισμό του CO 2 στην ατμόσφαιρα που αναμένεται να προκύψουν από την ευρύτερη διάδοση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δεν είναι καθόλου πρώιμο να μιλήσουμε για μια σειρά από λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν τη λειτουργία του –οι οποίες συστηματικά ξεχνιούνται. Αυτά τα ευαίσθητα χαρακτηριστικά, τα οποία συνήθως είναι κρυμμένα στα «ψιλά γράμματα», είναι που μας επιτρέπουν να μιλήσουμε για μισές αλήθειες. Διαβάστε αναλυτικά ποιες είναι αυτές πατώντας εδώ.

9. Φάρσα: «Πρωτάρης» οδηγός σοκάρει δασκάλους οδήγησης... ντριφτάροντας! (video)

Πολλά κανάλια στο YouTube φημίζονται για τις φάρσες που κάνουν σε ανυποψίαστα «θύματα». Τα περισσότερα videos είναι ξεκαρδιστικά, όμως οι petrolheads έχουν μία παραπάνω αδυναμία στις φάρσες που έχουν να κάνουν με αυτοκίνητα και οδήγηση. Μια τέτοια παρουσίασε και το κανάλι TopNotchIdiots με πρωταγωνιστή έναν οδηγό αγώνων που έμπαινε στα εκπαιδευτικά οχήματα χωρίς να γνωρίζουν τίποτα οι δάσκαλοι για τις ικανότητές τους. Δείτε τις ξεκαρδιστικές αντιδράσεις πατώντας εδώ.

10. Αυτό είναι το πρόστιμο αν παρκάρεις μπροστά από είσοδο ιδιωτικού πάρκινγκ

Το παρκάρισμα στις μεγάλες πόλεις είναι πολύ συχνά μια δύσκολη υπόθεση. Οι διαθέσιμοι χώροι είναι περιορισμένοι και ο αριθμός των οχημάτων ολοένα και αυξάνεται, με αποτέλεσμα οι επιλογές να μη φτάνουν για όλους. Κάπως έτσι αρκετοί είναι αυτοί που επιλέγουν να κλείσουν την είσοδο ενός ιδιωτικού χώρου στάθμευσης αφήνοντας -κάποιες φορές- ένα σημείωμα με το τηλέφωνό τους στο παρμπρίζ για να τους καλέσει ο ιδιοκτήτης σε περίπτωση που θέλει να βγει. Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει προβλέψει και το πρόστιμο σε αυτή την περίπτωση είναι τσουχτερό, αν έρθει στο σημείο κάποιος αστυνομικός της τροχαίας για να βεβαιώσει την παράβαση. Δείτε ποιο είναι το ποσό πατώντας εδώ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Πατέρας τρύπησε τα λάστιχα και έσπασε τα τζάμια στη BMW του γιου του, για... καλό σκοπό

Ο λόγος που τα sedan δεν έχουν υαλοκαθαριστήρα στο πίσω παρμπρίζ

Η εφαρμογή που δείχνει αν το αυτοκίνητό σου έχει γυρισμένα χιλιόμετρα