Αποκάλυψη για τη νέα Porsche Panamera με τους 680 PS (photos)


Η 3η γενιά της Porsche Panamera διαθέτει περισσότερη πολυτέλεια και συνδυάζει την άνεση ενός sedan με τις επιδόσεις ενός sports car που αποδίδει έως 680 PS.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: PORSCHE NEWSROOM/Hendryk Meyer, koslowskiphoto
  • 24/11/2023

Μετά από μια μακρά περίοδο δοκιμών, αρκετές ανεπίσημες πληροφορίες, επίσημες ενημερώσεις για κινητήρια σύνολα αλλά και αναβαθμισμένο εσωτερικό, η Porsche προχώρησε στην παρουσίαση της 3ης γενιάς της Panamera. Η παγκόσμια πρεμιέρα της πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι της Παρασκευής (24/11) στην Shanghai.

Τι είναι αυτό που διαφοροποιεί το νέο 4θυρο sports car σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο; Αποτελεί μια σοφιστικέ εξέλιξη και όχι επανάσταση της τρέχουσας γενιάς, όπως τονίστηκε στη διάρκεια της παρουσίασης. Συνδυάζει τη λειτουργικότητα και τις επιδόσεις ενός sports car αλλά και την πολυτέλεια ενός sedan, που μπορεί να ικανοποιήσει ακόμα και τον πιο απαιτητικό επιχειρηματία.

Με μήκος 5.052 mm (5.202 mm για την Executive), πλάτος 1.937 mm και ύψος 1.423 mm (1.428 mm η Executive), ενσωματώνει τη μοντέρνα σχεδίαση αλλά χωρίς να θυσιάζει το σπορ χαρακτήρα. Διαθέτει νέα φωτιστικά σώματα LED Matrix, μάσκα και προφυλακτήρα, με επιπλέον εισαγωγή αέρα εμπρός, πιο έντονα φτερά, νέα σχεδίαση στα παράθυρα, καθαρό design με αρκετά ξεκάθαρες λεπτομέρειες και πίσω μέρος στο οποίο δεσπόζουν τα νέα φωτιστικά σώματα, που ενώνονται μεταξύ τους καταλαμβάνοντας όλο το πλάτος του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η πολυτέλεια, αλλά και η sport ατμόσφαιρα. Τα υλικά είναι υψηλής ποιότητας, ενώ τα πάντα είναι επικεντρωμένα στον οδηγό. Όλα τα χειριστήρια είναι κοντά στο τιμόνι, για να μην αποσπάται η προσοχή του και να μπορεί εύκολα και γρήγορα να έχει πρόσβαση στις βασικές ρυθμίσεις.

Ο επιλογέας ταχυτήτων έχει φύγει από την κεντρική κονσόλα και είναι δεξιά από το τιμόνι, πάνω στο οποίο υπάρχει η δυνατότητα επιλογής των drive modes. Υπάρχουν τρεις οθόνες, που παίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,6 ιντσών, που χαρακτηρίζεται από κυρτή και ανεξάρτητη σχεδίαση και διαθέτει τρεις περιοχές εμφάνισης πληροφοριών, πλήρως διαμορφώσιμες και συνδυάζει ψηφιακά και αναλογικά στοιχεία. Η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment είναι 12,3 ιντσών, ενώ και ο συνοδηγός έχει στη διάθεσή του οθόνη 10,9 ιντσών, η οποία έχει μία ειδική επίστρωση ώστε να μην αποσπά την προσοχή του οδηγού.

Η Porsche υπόσχεται κορυφαίο συνδυασμό άνεσης και σπορ οδηγικής απόλαυσης, χάρη στο νέο σύστημα ενεργητικής ανάρτησης Porsche Active Ride που διατίθεται ως προαιρετικός εξοπλισμός στις E-Hybrid PHEV εκδόσεις. Ενσωματώνει όλες τις τελευταίες τεχνολογίες και ανά πάσα στιγμή προσφέρει τη μέγιστη ακρίβεια, απόλυτο έλεγχο στον οδηγό αλλά και υψηλά επίπεδα άνεσης για τους επιβάτες.

Όσον αφορά τους κινητήρες, στα τρία plug-in hybrid σύνολα (E-Hybrid) της απερχόμενης 2ης γενιάς προστέθηκε και ένα τέταρτο. Όλα τους έχουν μεγαλύτερες επιδόσεις, καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία, που μπορεί να φτάσει έως τα 93 km. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η νέα Turbo E-Hybrid έκδοση, που διαθέτει αναβαθμισμένο V8 κινητήρα 4,0 L και καινούριο ηλεκτροκινητήρα 190 PS, ενώ συνδυάζεται με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη PDK. Έτσι, προκύπτει συνδυαστική ισχύς 680 PS με ροπή 930 Nm.

Τα 0-100 km/h έρχονται σε 3,2 sec. ενώ η τελική ταχύτητα είναι 315 km/h. Η μπαταρία του PHEV συστήματος έχει μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα (25,9 kWh έναντι 17,9 kWh στη δεύτερη γενιά), με αποτέλεσμα να προκύπτει αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 91 km σε συνδυασμένο κύκλο WLTP και έως 93 km εντός πόλης. Ο νέος on-board φορτιστής AC 11 kW επιτρέπει τη φόρτισή της σε 2 ώρες και 39 λεπτά.

Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι Turbo εκδόσεις έχουν τα δικά τους αποκλειστικά χαρακτηριστικά, με νέο σήμα σε χρώμα γκρι Turbonite αλλά και άλλες σχεδιαστικές λεπτομέρειες. Μάθετε τα πάντα για αυτές, πατώντας εδώ.

Εκτός από την Turbo παραλλαγή, οι εκδόσεις Panamera και Panamera 4 θα είναι διαθέσιμες στο εμπορικό λανσάρισμα. Ο V6 κινητήρας 2,9 L αποδίδει πλέον 353 PS και 500 Nm, αριθμοί αυξημένοι κατά 23 PS και 50 Nm, αντίστοιχα. Έτσι, τα 0-100 km/h έρχονται σε 5,1 sec και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 272 km/h. Από την πλευρά της, η τετρακίνητη Panamera 4 χρειάζεται 4,8 sec. για τα 0-100 km/h και επιταχύνει μέχρι τα 270 km/h.

Πλήρης εξατομίκευση

Στο πλαίσιο της παρουσίασης, η Porsche έκανε γνωστές τις απεριόριστες δυνατότητες εξατομίκευσης, τόσο της Panamera όσο και όλων των μοντέλων που διαθέτει στη γκάμα της. Υπάρχουν πάνω από 1.000 αποκλειστικές επιλογές Manufaktur που μπορεί ο ιδιοκτήτης να επιλέξει, όπως για παράδειγμα να τοποθετήσει το σήμα της εταιρείας στα προσκέφαλα των καθισμάτων. Για την Panamera υπάρχουν 175 διαφορετικά χρώματα αμαξώματος, ενώ για παράδειγμα, συνολικά οι επιλογές για τη σχεδίαση, τα χρώματα και τα υλικά κατασκευής των κλειδιών είναι χιλιάδες!

Ωστόσο, ανεβάζοντας τις δυνατότητες εξατομίκευσης σε άλλο επίπεδο, η Porsche παρουσίασε ταυτόχρονα και την Panamera Turbo Sonderwunsch. Πρόκειται για ένα ειδικά κατασκευασμένο one-off μοντέλο του προγράμματος Sonderwunsch, που υλοποιεί η Porsche Exclusive Manufaktur και δείχνει πώς θα μπορούσε να είναι ένα εντελώς προσωπικό sports car το οποίο έχει ονειρευτεί ένας πελάτης της, σε συνεργασία με τους απόλυτα εξειδικευμένους ανθρώπους της γερμανικής φίρμας στον τομέα των χρωμάτων, των υλικών κατασκευής, ακόμα και της σχεδίασης!

Η νέα Porsche Panamera είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελίες σε ορισμένες χώρες, ανάμεσα στις οποίες είναι και η Ελλάδα. Στη χώρα μας, η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από 153.270. Η τετρακίνητη Panamera 4 έχει αρχική τιμή 158.920 €, ενώ η Panamera Turbo E-Hybrid ξεκινά από 212.940 €. Οι παραδόσεις στην Ευρώπη θα αρχίσουν από τον Μάρτιο του 2024.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η Porsche γιορτάζει τα 75 της χρόνια με ένα εξωπραγματικό hypercar concept (photos-video)

Dealer έβαλε τιμή 16.500€ σε ολοκαίνουρια Porsche Panamera και... έγινε χαμός!

First Drive: Porsche 718 Spyder RS - Δοκιμάζουμε την απόλυτη Boxster