Αυτά είναι τα 10 μοντέλα που σταματά η παραγωγή τους το 2022


Αποδίδουμε το «ύστατο χαίρε» σε 10 αυτοκίνητα που ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους με την αλλαγή της χρονιάς. Μεγάλος χαμένος τα sedan, αδυνατώντας να αποκρούσουν το… ωστικό κύμα που δημιούργησε η ραγδαία άνοδος των SUV.

  • 10/1/2022

Με την αλλαγή της χρονιάς ήρθε και επισήμως το τέλος της παραγωγής 10 αυτοκινήτων που είχαν δημιουργήσει το δικό τους κοινό τα προηγούμενα χρόνια. Κάποια από αυτά έπεσαν θύματα της επέλασης των SUV, κάποια άλλα έκαναν στην άκρη για να έρθουν οι ηλεκτρικές προτάσεις της επόμενης μέρας ενώ υπήρχαν και αυτά που απλά έφτασε το... πλήρωμα του χρόνου.

Citroen C1

Ύστερα από 16 χρόνια εμπορικής παρουσίας, το μικρό του ομίλου PSA ακολουθεί τη μοίρα του δίδυμου αδελφού Peugeot 108, βάζοντας τέλος στην παρουσία του στους καταλόγους. Το Toyota Aygo που συμπλήρωνε τη δημοφιλή τριάδα μεταμορφώνεται σε urban crossover και φέρει την ονομασία Aygo X. Και τα τρία μοντέλα κατασκευάζονταν στο εργοστάσιο της κοινοπραξίας TCPA (Toyota Citroen Peugeot Automobile) στην πόλη Kolin της Τσεχίας, όπου πλέον ανήκει εξολοκλήρου στον Ιάπωνα κατασκευαστή.

Audi TT

Αν και δεν έχει εμφανιστεί επίσημα η ακριβής ημερομηνία όπου θα κλείσει οριστικά ο κύκλος του δημοφιλούς sportscar, όλα τα δεδομένα συγκλίνουν στην άποψη ότι αποτελεί ήδη παρελθόν με τη μορφή που το γνωρίζαμε. Σχεδιάστηκε το 1994 από το Volkswagen Group Design Center στην Καλιφόρνια και βγήκε στην αγορά το 1998. Έκτοτε παρουσιάστηκε μέσα από τρεις γενιές ενώ υπήρξε το πρώτο μοντέλο της εταιρίας που ενσωμάτωσε το επαναστατικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Πλέον, το ΤΤ αποσύρεται προκειμένου να δημιουργήσει χώρο για να παρουσιαστούν τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα.   

Renault Kadjar

Μόλις λίγες μέρες πριν, παρουσιάστηκαν οι πρώτες φωτογραφίες του Renault Austral που θα πάρει τη σκυτάλη του Kadjar στην SUV κατηγορία των Γάλλων. Το Kadjar έπεσε θύμα της ολοκληρωτικής ανανέωσης που επιχειρεί η Renault μετά την έλευση του νέου CEO Luca de Meo προερχόμενος από την αντίστοιχη θέση που κατείχε στη Seat. Οι πωλήσεις του Kadjar κάθε άλλο παρά απογοητευτικές ήταν στις πιο σημαντικές αγορές της Ευρώπης, ωστόσο αποφασίστηκε να μπει ένα τέλος στη «ζωή» του προκειμένου να παρουσιαστεί με περισσότερο διαθέσιμο χώρο το επερχόμενο μοντέλο.

Mazda CX-3

Μετά από 5 χρόνια ζωής το μικρό SUV ολοκλήρωσε τον κύκλο του χωρίς να έρθει ποτέ το εμπορικό «μπαμ». Είναι γνωστό πως η Mazda ετοιμάζει μια δυναμική SUV αντεπίθεση τα επόμενα χρόνια έχοντας προγραμματίσει το λανσάρισμα μιας μεγάλης γκάμας μοντέλων μεταξύ των οποίων δεν υπάρχει πουθενά το CX-3. Την είδηση είχε γνωστοποιήσει πριν λίγο καιρό το πολωνικό περιοδικό «Auto Katalog» φιλοξενώντας δηλώσεις του επικεφαλής δημοσίων σχέσεων της εγχώριας Mazda, Szymon Soltysik, όπου καλούσε όσους ενδιαφέρονται για την αγορά του CX-3 να βιαστούν, αφού δεν θα είναι διαθέσιμο για καιρό.

Smart EQ ForFour

Η εξαγορά της Smart από τον κινεζικό όμιλο Geely έφερε και το τέλος της πορείας του ηλεκτρικού μοντέλουτο οποίο δεν κατάφερε ποτέ να βρει τη δέουσα ανταπόκριση στην αγορά. Πλέον, οι Κινέζοι έχουν μεταφέρει την παραγωγή των Smart από το εργοστάσιο της Σλοβενίας στην Κίνα και ετοιμάζονται τους επόμενους μήνες να παρουσιάσουν μία νέα crossover πρόταση που θα βασίζεται στο Concept #1 που είδαμε τον Σεπτέμβριο στην Έκθεση Αυτοκινήτου στο Μόναχο.

Renault Talisman

Το 2015 πήρε την σκυτάλη των sedan της Renault από το Laguna αλλά το timing ήταν το χειρότερο δυνατό αφού συνέπεσε με την ραγδαία άνοδο των SUV. Εξαρχής δεν μπόρεσε να κινήσει το ενδιαφέρον των αγοραστών ενώ δεν ακολούθησε ούτε τις τεχνολογικές εξελίξεις, αδυνατώντας να παρουσιάσει μία υβριδική έκδοση όπως έκαναν άλλα μοντέλα της κατηγορίας, όπως το Ford Mondeo. Η διακοπή της παραγωγής θα ξεκινήσει αρχικά με τους βενζινοκινητήρες και θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις πετρελαίου μέχρι και το κλείσιμο του πρώτου τριμήνου του 2022.

Lotus Elise

Είναι καιρό γνωστή η απόφαση της Lotus να βάλει τέλος στην παραγωγή του δημοφιλέστερου μοντέλου της, όπως επίσης και των Exige και Evora. Η Elise κυκλοφόρησε το 1996 και αναδείχτηκε στο πιο αγαπητό δημιούργημα των Βρετανών ενώ πλέον μπαίνει στο… χρονοντούλαπο της ιστορίας αφήνοντας ελεύθερα τα νέα ηλεκτρικά μοντέλα να δημιουργήσουν το δικό τους κοινό. Οι τελευταίες εκδόσεις των τριών μοντέλων έφεραν ένα "τσουνάμι" παραγγελιών το 2021, με τη Lotus να κλείνει τη χρονιά με ρεκόρ πωλήσεων.

Ford Mondeo

Ένα από τα δημοφιλέστερα sedan των τελευταίων δεκαετιών ολοκλήρωσε την ζωή του έχοντας υποστεί στο ακέραιο τις επιπτώσεις που επέφερε η ραγδαία άνοδος των SUV. Τoν επικείμενο «θάνατο» δεν μπόρεσε να ανακόψει ούτε η ένταξη του στην υβριδική τεχνολογία ενώ ήδη η Ford σχεδιάζει ένα νέο coupe crossover που είναι αρκετά πιθανό να φέρει την ονομασία «Mondeo» προκειμένου να καλύψει το μεγάλο κενό που αφήνει πίσω του.

Seat Mii

Κυκλοφόρησε στους ευρωπαϊκούς δρόμους το 2011 συνεχίζοντας στα ίδια επιτυχημένα μονοπάτια που είχε βαδίσει ο προκάτοχός του, το Seat Arosa. Κατασκευαζόταν μαζί με τα “αδελφάκια” VW Up και Skoda Citigo στο εργοστάσιο της Μπρατισλάβας, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα NSF (New Small Family) της VW. To 2019 μπήκε στην εποχή των μηδενικών ρύπων παρουσιάζοντας ένα αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο αλλά αυτή η μετάβαση δεν ήταν αρκετή για να αποτρέψει το τέλος της παραγωγής του τον περασμένο Ιούνιο.

Volkswagen Passat Sedan

Ακόμα ένα sedan που δεν γλίτωσε από την επέλαση των SUV. Ο λόγος για το εμβληματικό Volkswagen Passat η παραγωγή του οποίου σταμάτησε για την 4θυρη έκδοση, δημιουργώντας χώρο για το Arteon. Από το 1973 όταν και κυκλοφόρησε με την υπογραφή του Ιταλού σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro, το Passat σάρωνε τις αγορές μέσα από τις 8 διαφορετικές γενιές που παρουσιάστηκε. Πλέον, είναι στα σκαριά η ένατη γενιά που θα κυκλοφορήσει μόνο ως station wagon και θα βασιστεί στην ανανεωμένη πλατφόρμα MQB. Την ίδια στιγμή κυκλοφορούν φήμες που αναφέρουν ότι θα δούμε σύντομα ένα Passat το οποίο όμως θα δανειστεί τη φιλοσοφία του 5θυρου estate Skoda Superb.