Το εξωπραγματικό ποσό που κερδίζει η Ferrari για κάθε αυτοκίνητο που πουλάει


Μία έρευνα έρχεται να αποκαλύψει σειρά εντυπωσιακών στοιχείων και αποτυπώνει ανάγλυφα ότι παρά τα μειωμένα έσοδα οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν βρει το… κόλπο για να εκτοξεύσουν τα κέρδη τους.

  • 25/9/2022

Το σοκ που υπέστησαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες από το ξέσπασμα την πανδημίας δημιούργησε ένα βαρύ, μαύρο σύννεφο πάνω από την αγορά αυτοκινήτου που ακόμα και σήμερα, δύο και κάτι χρόνια μετά, δεν έχει διαλυθεί.

Την ίδια στιγμή η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία ήρθε σαν… κερασάκι στην τούρτα για να επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την κατάστασημε μεγάλα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα που δημιουργούν εμπόδια στις γραμμές παραγωγής.

Έχοντας όλα τα οικονομικά στοιχεία στη διάθεσή του, μετά και τις επίσημες εκθέσεις των εταιρειών, το motor1.com πραγματοποίησε μια μεγάλη έρευνα με στόχο να εξάγει σημαντικά συμπεράσματα για τον αντίκτυπο αυτής της κατάστασης στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Το πρώτο και ίσως πιο κρίσιμο από αυτά είναι πως οι εταιρείες αν και πούλησαν λιγότερα αυτοκίνητα σε σχέση με το 2019, όπου ο κορωνοϊός ήταν για τους περισσότερους μια άγνωστη λέξη, τα κέρδη τους ακολούθησαν αντίστροφη πορεία.

Στην έρευνα χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία 19 εταιρειών από όλο τον πλανήτη: Aston Martin, BMW Group, Daimler, Ferrari, Ford, Geely Group, General Motors, Honda, Hyundai Motor Group, Isuzu, Mazda, Renault-Nissan, Stellantis, Subaru, Suzuki, Tata Group, Tesla, Toyota και Volkswagen Group.

Λιγότερα έσοδα, περισσότερα κέρδη

Το συνολικά έσοδα για την περυσινή χρονιά ανήλθαν σε 1,74 τρις ευρώ. Αυτό το ποσό ήταν αυξημένο κατά 13% σε σχέση με το 2020 (1.53 τρις ευρώ), ήταν όμως χαμηλότερο κατά 6% κοιτώντας κανείς τα στοιχεία του 2019. Αυτό δείχνει ότι ακόμα και σήμερα η αγορά αυτοκινήτου δεν έχει ανακάμψει στα προ-covid 19 επίπεδα

Ενώ τα έσοδα σημειώνουν χαμηλές πτήσεις τα λειτουργικά κέρδη κινούνται στην αντίθετη κατεύθυνση πετυχαίνοντας μεγάλη αύξηση. Πιο συγκεκριμένα για το 2021 οι εταιρείες είχαν συνολικά λειτουργικά έσοδα 132 δις ευρώ όταν πέρυσι ήταν 55 δις ενώ το 2019 ήταν 94 δις ευρώ!

Η πορεία των κερδών προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση αν κοιτάξει κανείς τις μονάδες που πούλησαν την προηγούμενη τριετία. Πέρυσι πουλήθηκαν 69.54 εκατ. οχήματα που ήταν 2% περισσότερα από το 2020 αλλά 14% λιγότερα από το 2019!

Πως μπορεί να εξηγηθεί αυτή η πορεία των κερδών; Όλα κρύβονται πίσω από τη σχέση προσφοράς και ζήτησης. Η κρίση με την έλλειψη ημιαγωγών οδήγησε σε κατακόρυφη πτώση του ρυθμού με τον οποίο βγαίνουν πλέον τα νέα οχήματα από τα εργοστάσια.

Αυτό με τη σειρά του δημιούργησε μεγάλες λίστες αναμονής στις αντιπροσωπείες, με τους αγοραστές να περιμένουν πολλούς μήνες μέχρι να παραλάβουν το νέο τους αυτοκίνητο. Όταν η προσφορά μειώνεται και η ζήτηση αυξάνεται μοιραία οι τιμές ακολουθούν την πορεία της δεύτερης και έτσι εκτοξεύονται, δημιουργώντας μεγαλύτερα κέρδη για αυτόν που πουλάει. Στη δική μας περίπτωση αυτές είναι οι αυτοκινητοβιομηχανίες.

Οι πιο κερδοφόρες εταιρείες

Κοιτώντας κανείς το κέρδος ανά αυτοκίνητο που προκύπτει μέσα από την έρευνα, μπορεί να διαπιστώσει ότι για το 2019 ήταν 1.167 ευρώ/μονάδα, το 2020 έπεσε στα 820 ευρώ/μονάδα ενώ το 2021 απογειώθηκε στα 1.902 ευρώ/μονάδα!

Τα μεγαλύτερα λειτουργικά κέρδη από τις 19 αυτοκινητοβιομηχανίες που συμμετείχαν στην έρευνα σημείωσε η Toyota με 24.73 δις ευρώ και ακολούθησαν ο Όμιλος Volkswagen (19.28 δις), η Stellantis (16.03 δις), η BMW (13.40 δις) και η Daimler (13.21 δις).

Τέλος, αυτό που προκύπτει από τα στοιχεία της έρευνας είναι πως η Ferrari είναι η εταιρεία με το μεγαλύτερο κέρδος ανά αυτοκίνητο, με τους Ιταλούς να κερδίζουν κατά μ.ο. 97.535 ευρώ/μονάδα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τη δεύτερη στη σχετική λίστα. Αυτή είναι η Tesla όπου κάθε αυτοκίνητο της αποφέρει 6.154 ευρώ.

Πηγή: motor1.com