“Ηλεκτροσόκ”- Αυτά είναι τα 10 πιο γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα


Πολλά είναι στοιχεία με τα οποία μπορεί κάποιος να εμφανιστεί επικριτικός απέναντι σε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Αυτό, όμως, που δεν χωράει καμία συζήτηση είναι ο εντυπωσιακός τρόπος με τον οποίο επιταχύνουν, σχηματίζοντας αυθόρμητα ένα μειδίαμα ικανοποίησης -και έκπληξης- στον οδηγό. 

  • 21/8/2022

Αν υπάρχει ένα μόνο στοιχείο το οποίο μπορεί να ζηλέψει ακόμα και ο πιο σκληροπυρηνικός “petrolhead” από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι χωρίς καμία αμφιβολία ο εκπληκτικός τρόπος με τον οποίο επιταχύνουν.

Με το πάτημα του δεξιού πεντάλ η δύναμη βγαίνει ακαριαία στην άσφαλτο, ενώ την ίδια στιγμή εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για το κατά πόσο ένας άπειρος οδηγός μπορεί να διαχειριστεί αυτή την κατάσταση. Ας αφήσουμε όμως, κατά μέρους αυτή τη κουβέντα και ας προχωρήσουμε στο... ψητό.

Παρακάτω θα βρείτε τα 10 πιο γρήγορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους και μπορούν με τον εκπληκτικό τρόπο που επιταχύνουν να κάνουν πολλά μοντέλα που εφοδιάζονται με ΜΕΚ -και ζυγίζουν πολύ λιγότερο- να...  κοκκινήσουν από ντροπή.

Rimac Nevera

Τελική ταχύτητα: 402 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 1,9 sec

To κροατικό hypercar είναι ένα από τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά που, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, κατάφερε να σπάσει το φράγμα των δύο δευτερολέπτων για την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h. Η εξωφρενική δύναμη πηγάζει από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες -ένας σε κάθε τροχό- και όλοι μαζί βγάζουν στην άσφαλτο δύναμη 1.914 PS. Μάλιστα πριν από λίγες ημέρες ο Mate Rimac αποκάλυψε πως ένα υψηλόβαθμο στέλεχος αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπόρεσε να το "χαλιναγωγήσει"με αποτέλεσμα να χάσει το αυτοκίνητο στην πρώτη στροφή και να το κάνει... παλιοσίδερα, ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί.

Pininfarina Battista

Τελική ταχύτητα: 349 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 1,8 sec

Η Automobili Pininfarina, με ινδικά κεφάλαια (από το 2015 ανήκει στη Mahindra & Mahindra) και με πολλή βοήθεια από τη Rimac, από την οποία “δανείστηκε” μια σειρά τεχνολογιών που συνοδεύουν το Nevera, αποφάσισε να δημιουργήσει ένα ηλεκτρικό hypercar που... βγάζει φωτιές. Μάλιστα, σε αυτή την προσπάθεια συμμετείχε και ένας Έλληνας, ο Γιώργος Συρόπουλος, από τη θέση του Διευθυντή του τμήματος εξέλιξης του σασί αλλά ως υπεύθυνος οδηγός-δοκιμαστής. Διαβάστε τις εντυπώσεις μας από το test drive που κάναμε στο Battista εδώ.

Tesla Model S Plaid

Τελική ταχύτητα: 321 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 2,1 sec

Το Model S Plaid με την παρουσίαση του κατάφερε να φέρει την απόδοση ενός Tesla σε νέα, πρωτοφανή ύψη. Είναι το πρώτο Tesla που τροφοδοτείται από τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο στον πίσω και έναν στον μπροστινό άξονα, όλοι τους σύγχρονοι, εναλλασσόμενου ρεύματος μόνιμου μαγνήτη που αποδίδουν συνδυαστικά 1.020 PS. Είναι με διαφορά το πιο γρήγορο σε επιτάχυνση sedan στον κόσμο αφήνοντας πίσω του άλλα μοντέλα με το μισό βάρος (ζυγίζει 2.190 kg) και υψηλότερη τιμή. Πριν από έναν περίπου χρόνο, στην εργοστασιακή του μορφή, μπήκε στο Nurburgring και έκανε ρεκόρ, νικώντας με άνεση την επίδοση που είχε πετύχει το 2019 η Porsche Taycan.

Lucid Air Dream Performance

Τελική ταχύτητα: 278 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 2,5 sec

H Lucid Motors είναι μια νέα εταιρεία από το Newark της Καλιφόρνια όπου εξαρχής στόχος της ήταν να αρπάξει μερίδιο από τις πωλήσεις της Tesla. Το πρώτο της δημιούργημα ήταν το Air όπου στην έκδοση Performance χρησιμοποιεί μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 118 kWh και τροφοδοτεί δύο ηλεκτροκινητήρες με απόδοση 1.111 PS. Εκτός από την εκπληκτική επιτάχυνση, το αυτοκίνητο ξεχωρίζει και για την μεγάλη αυτονομία που, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, φτάνει τα 758 km.

Tesla Model X Plaid

Τελική ταχύτητα: 262 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 2,5 sec

Αρχικά όλοι νόμιζαν ότι πρόκειται για ένα "ταπεινό", εξαθέσιο ηλεκτρικό SUV που έρχεται για να λύσει τα χέρια του οικογενειάρχη με τους χώρους του. Στην πορεία όμως το Tesla Model X Plaid έδειξε ότι τα... ράσα δεν κάνουν τον παπά και προκάλεσε σοκ με τις επιδόσεις του που για το βάρος του (σχεδόν 2.500 kg) απλά δεν υπάρχουν. Η δύναμη των 1.002 PS από τα τρία ηλεκτρικά μοτέρ βγαίνουν με άνεση στην άσφαλτο και έτσι δικαίως κυκλοφορεί με το τίτλο του πιο γρήγορου SUV στον κόσμο.

Tesla Model 3 Performance

Τελική ταχύτητα: 260 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 3,1 sec

To Tesla Model 3 Performance μπορεί να μην έχει το set up των 3 μοτέρ όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Model S Plaid ωστόσο ο βασικός κινητήρας (μόνιμου μαγνήτη) και ο μικρότερος που είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα, αποδίδουν συνδυαστικά 513 PS και προσφέρουν εξωπραγματική ισχύ, για ένα οικογενειακό sedan. Την ίδια στιγμή μπορεί και στρίβει με τρομερή... αυτοπεποίθηση χάρη στο άψογο -σε επίπεδο πληροφόρησης- ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα διεύθυνσης και του στιβαρού πλαισίου.

Porsche Taycan Turbo S

Τελική ταχύτητα: 260 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 2,4 sec

Μπορεί η Porsche Taycan Turbo S να μην κρύβει στο εσωτερικό της έναν flat-six κινητήρα (ηλεκτρική γαρ) ωστόσο μπορεί να προσφέρει αυτή τη μοναδική fun-to-drive αίσθηση που χαρακτηρίζει τη φίρμα. Η σβελτάδα της προέρχεται από ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων (ένας σε κάθε άξονα) που έχουν συνδυαζόμενη μέγιστη ισχύ 751 PS και ροπή 1.050 Nm! Μπορείτε να πάρετε μια γεύση από τον τρόπο με τον οποίο επιταχύνει σε αυτό το video.

Audi e-tron GT

Τελική ταχύτητα: 251 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 2,9 sec

To e-tron GT πριν από λίγους μήνες χάρισε το πέμπτο βραβείο “World Performance Car” στην Audi επιβεβαιώνοντας όλα αυτά που γνωρίζαμε για τη δύναμη του. Έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) πουεξελίχθηκε από κοινού με την Porsche και αυτός είναι ο λόγος που μοιράζεται αρκετά στοιχεία με την Taycan. Την ίδια στιγμή η Audi φρόντισε να παρέμβει κατά μόνας στους τομείς του software αλλά και των αναρτήσεων ώστε να διατηρήσει την ξεχωριστή οδηγική εμπειρία που την χαρακτηρίζει.

Tesla Model Y Performance

Τελική ταχύτητα: 249 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 3,6 sec

Το Tesla Model Y μοιράζεται αρκετά στοιχεία με το Model 3 ωστόσο ο λιγότερο ραφιναρισμένος χαρακτήρας του πρώτου, με το μεγαλύτερο ύψος και το επιπλέον βάρος, είναι άμεσα διακριτός και έχει αντίκτυπο στις επιδόσεις. Κανείς ωστόσο δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι τα 3,6 sec που χρειάζεται για να επιταχύνει το 0-100 km/h είναι ένας χρόνος της... σειράς.

Mercedes-AMG EQS 4Matic Plus

Τελική ταχύτητα: 247 km/h

Χρόνος 0-100 km/h: 3,0 sec

H EQS 4Matic Plus αποτέλεσε το πρώτο μεγάλο ηλεκτρικό εγχείρημα με το οποίο καταπιάστηκε η Mercedes-AMG ώστε να το κάνει να έχει τη δύναμη για την οποία διακρίνονται τα δημιουργήματά της. Όλη η "δουλειά" γίνεται από ένα ζευγάρι ηλεκτροκινητήρων όπου σε συνδυασμό με το εξοπλιστικό πακέτο «Dynamic Plus» η ιπποδύναμη φτάνει τους 761 PS και η ροπή τα 1.020 Nm.