Το νέο Honda CR-V συνδυάζει υδρογόνο και φόρτιση! (photos)


Η νέα έκδοση e:FCEV αξιοποιεί όλες τις λύσεις της ηλεκτροκίνησης και προσφέρει αυτονομία άνω των 660 km.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ - ΦΩΤΟ: HONDA
  • 29/2/2024

Τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα της εποχής μας αξιοποιούν δύο δυνατότητες. Τη φόρτιση της μπαταρίας από εξωτερική πηγή (BEV) και την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου (FCEV). Αμφότερες έχουν πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.

Βασικό «άγχος» για την ανανέωση της προσφερόμενης αυτονομίας για τα BEV είναι η φόρτιση της μπαταρίας (είτε σε δημόσιο σταθμό είτε σε απλή πρίζα). Το αντίστοιχο για τα Fuel Cells είναι η ύπαρξη σταθμού ανεφοδιασμού με υδρογόνο. Η Honda, ωστόσο, βρήκε τον τρόπο να αξιοποιήσει και τις δύο επιλογές.

Οι Ιάπωνες παρουσίασαν το CR-V e:FCEV, μια ολοκαίνουρια έκδοση του δημοφιλούς SUV, η οποία «παντρεύει» και τις δύο τεχνολογίες. Η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση μπορεί να εξασφαλιστεί είτε με τη χρήση του υδρογόνου είτε με φόρτιση της μπαταρίας του οχήματος.

Στην πρώτη περίπτωση, το ρεζερβουάρ υδρογόνου χωρητικότητας 4,3 kg εξασφαλίζει αυτονομία που σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Honda θα ξεπερνά τα 600 km στον κύκλο WLTP, την ώρα που η μπαταρία ενεργειακής χωρητικότητας 17,7 kWh μπορεί να προσφέρει τουλάχιστον άλλα 60 km.

Η κίνηση εξασφαλίζεται από τον ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 176 PS και 311 Nm και είναι τοποθετημένος στον εμπρός άξονα. Σύμφωνα με την εταιρεία, στην καμπίνα της συγκεκριμένης έκδοσης δεν υπάρχει κανένας συμβιβασμός, από πλευράς χώρων, σε σχέση με την «κανονική» έκδοση του CR-V.

Όσο για το πορτμπαγκάζ, αξιοποιήθηκε το διαφορετικό σχήμα του ρεζερβουάρ υδρογόνου, με αποτέλεσμα να προκύψει ένας χώρος φόρτωσης δύο επιπέδων, με τη χρήση μιας εύκαμπτης σανίδας. Έτσι, υπάρχει ένας επίπεδος χώρος αλλά και ένα υπερυψωμένο τμήμα όπου μπορούν να τοποθετηθούν μικρότερα αντικείμενα.

Εξωτερικά, η διαφοροποίηση από τις υπόλοιπες εκδόσεις εντοπίζεται στην αποκλειστική σχεδίαση της χαμηλά τοποθετημένης, όρθιας μάσκας και στο μακρύ καπό που προσφέρει μια πιο «επιθετική» εμφάνιση.

Τα χαρακτηριστικά κάθετα πίσω φώτα διατηρούν την ταυτότητα του CR-V, ενώ για τη μεγιστοποίηση της αυτονομίας, η αεροδυναμική απόδοση έχει βελτιστοποιηθεί με την ύπαρξη προστατευτικού καλύμματος σε όλο το μήκος του πατώματος και ενός νέου εμπρός spoiler.

Το νέο CR-V e:FCEV διαθέτει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,2 ιντσών και οθόνη 9 ιντσών για το σύστημα infotainment, πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, θερμαινόμενα εμπρός δερμάτινα καθίσματα, διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, ασύρματη φόρτιση κινητού, συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto και μια σειρά από συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης.

Η εμπορική του πορεία θα ξεκινήσει από το ερχόμενο καλοκαίρι στην Ιαπωνία και στις ΗΠΑ, ενώ προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια αναφορά για το αν θα το δούμε και στην Ευρώπη.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Honda CR-V e:HEV & PHEV: Αναβάθμιση σε όλα για το premium ιαπωνικό SUV

Honda CR-V Hybrid Racer: Ένα υβριδικό «τέρας» με κινητήρα 800 PS (photos-video)

Crossroad: Το πρώτο SUV της Honda δεν ήταν… Honda