2021-2050: Το δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα των κατασκευαστών προς την ηλεκτροκίνηση


Πώς αποτυπώνονται χρονικά οι δεσμεύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Αναλυτικά τα όλα τα χρονοδιαγράμματα.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΒΒΑΣ, ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ, CAR AND DRIVER USA
  • 23/6/2021

Όλο και περισσότερες εταιρείες σήμερα θέτουν μεγαλύτερους και πιο φιλόδοξους στόχους για το πέρασμα στην νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης και την πλήρη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Ας δούμε χρονικά πως αποτυπώνονται χρονικά οι δεσμεύσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Οι εταιρείες αυτοκινήτων θέτουν ολοένα και μεγαλύτερους, πιο φιλόδοξους στόχους για το πέρασμα στην εποχή της ηλεκτροκίνησης και την πλήρη υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων. Σας παρουσιάζουμε ένα αναλυτικό χρονοδιάγραμμα για τους στόχους που έχουν θέσει οι εταιρείες και πότε θα τους κάνουν πραγματικότητα. Είναι εύκολο να υλοποιηθούν όλες οι υποσχέσεις που έχουν κάνει οι αυτοκινητοβιομηχανίες για το μέλλον και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

Στη δεκαετία που πέρασε από τότε που μπήκε στην αυτοκινητιστική ζωή μας το Nissan Leaf και έγινε το πρώτο σύγχρονο ηλεκτρικό όχημα μαζικής παραγωγής, πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν θελήσει να μπουν στο τρένο των EV με τα δικά τους ηλεκτρικά μοντέλα ή plug-in υβριδικά, όπως και τα υβριδικά «αυτό-επαναφόρτισης» της μπαταρίας τους, όπως το Toyota Prius. Βέβαια, μέχρι στιγμής καμία σημαντική αυτοκινητοβιομηχανία (και δεν εννοούμε την Tesla) δεν έχει ποντάρει όλα τα «λεφτά» της στο καλάθι των EV.

Είτε λόγω των επικείμενων κανονισμών εκπομπών ρύπων και των στόχων που θέτουν παγκοσμίως οι χώρες και η Ε.Ε., είτε λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος του κοινού για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αυτό φαίνεται να αλλάζει. Η μικρή έκταση των ειδήσεων για τα EV μέχρι πριν λίγα χρόνια έχει μετατραπεί σε μια χιονοστιβάδα ειδήσεων σχετικά με τα συνεχώς επιταχυνόμενα χρονοδιαγράμματα για EV και τους στόχους μείωσης εκπομπών ρύπων. Μόνο ο χρόνος θα δείξει αν τα χρονοδιαγράμματα που θα αναφέρουμε παρακάτω και οι φιλόδοξοι στόχοι των εταιρειών θα πραγματοποιηθούν ή αν είναι απλώς τροφή για την ομάδα των CEO των εταιρειών και των επενδυτών.

Μία τελευταία σημείωση πριν συνεχίσουμε: Όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες μιλούν για ηλεκτροκίνητα οχήματα, μετρούν μαζί τα υβριδικά, τα plug-in υβριδικά, τα αμιγώς ηλεκτρικά EV, και σε ορισμένες περιπτώσεις και οχήματα κυψελών καυσίμου υδρογόνου.

2021

Μέσα στο 2021 η GM κυκλοφόρησε το ολοκαίνουριο Chevrolet Bolt EUV και το ανανεωμένο Bolt EV (στα αριστερά της φωτό) στις 14 Φεβρουαρίου. Η παραγωγή του GMC Hummer EV ξεκινά το φθινόπωρο.

Αργότερα φέτος, η BMW θα παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το γράμμα M, πιθανότατα μία έκδοση M-sport του ηλεκτρικού i4sedan.

Ο Όμιλος Stellantis σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 10 υβριδικά ή ηλεκτρικά μοντέλα σε όλες τις μάρκες του, συμπεριλαμβανομένου ενός plug-in Wrangler, έως το τέλος του έτους.

Η Jaguar Land Rover έχει δηλώσει ότι θα αρχίσει να δοκιμάζει ένα πρωτότυπο κυψελών καυσίμου υδρογόνου κάποια στιγμή το 2021 ή στις αρχές του 2022.

2022

Η Mercedes σχεδιάζει να εισάγει 10 νέα EV μέσω της υπομάρκας EQ έως το τέλος του έτους, συμπεριλαμβανομένου του νέου EQS που θα είναι η ναυαρχίδα της εταιρείας.

Η Ford σκοπεύει να ξεκινήσει την παραγωγή του F-150 Lightning, μιας ηλεκτρικής έκδοσης του Αμερικάνικου best-seller οχήματος, μέχρι την άνοιξη του 2022.

2023

Ένα Honda EV που δημιουργήθηκε σε συνεργασία με την GM, που σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται για ένα crossover, αναμένεται να μπει στην παραγωγή.

Η Mazda σκοπεύει να παρουσιάσει τουλάχιστον δύο plug-in υβριδικά μέχρι το τέλος του έτους.

Η Nissan σχεδιάζει να λανσάρει οκτώ EV μοντέλα έως το τέλος του έτους και ελπίζει να είναι κοντά στο στόχο της για την πώληση 1 εκατομμυρίου υβριδικών ή ηλεκτρικών οχημάτων ετησίως παγκοσμίως.

2024

Ένα Acura EV - χτισμένο σε συνεργασία με την GM - σχεδιάζεται να εισέλθει στην παραγωγή.

Η Land Rover αναμένεται να παρουσιάσει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα.

Η Volvo ανακοίνωσε ότι ο διάδοχος του XC60 θα είναι πλήρως ηλεκτρικός. Θα είναι το πρώτο όχημα που θα αξιοποιήσει την τεχνολογία που αναπτύχθηκε μέσω κοινοπραξίας με τη σουηδική εταιρεία μπαταριών Northvolt.

2025

Η Audi σχεδιάζει να έχει στη γκάμα της 30 ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2025 και τα 20 από αυτά τα μοντέλα θα είναι αμιγώς EV.

Η BMW έχει δηλώσει ήδη από το 2017 ότι αναμένει πως οι πωλήσεις των υβριδικών και ηλεκτρικών οχημάτων θα αντιπροσωπεύουν το 15 έως 25% των παγκόσμιων πωλήσεών της έως το 2025.

Η Ford έχει ανακοινώσει ότι θα επενδύσει 29 δισεκατομμύρια δολάρια σε ανάπτυξη και εξέλιξη EV έως το 2025.

Ταυτόχρονα και η GM ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει 27 δισεκατομμύρια δολάρια σε EV έως το 2025. Η εταιρεία σχεδιάζει να διαθέσει 30 EV στην αγορά, τα 20 εκ των οποίων θα είναι διαθέσιμα στη Βόρεια Αμερική.

Η Hyundai δεσμεύεται να έχει στη γκάμα της 23 EV σε όλο τον κόσμο έως το 2025, υποστηριζόμενη από τη νέα πλατφόρμα E-GMP που παρουσιάστηκε στα τέλη του 2020. Τα μελλοντικά Kia EVs θα χρησιμοποιήσουν επίσης αυτήν την πλατφόρμα.

Η Jaguar σχεδιάζει να είναι πλήρως ηλεκτρική το 2025.

Η Land Rover υπόσχεται να έχει έξι οχήματα EV μέχρι το τέλος του έτους.

Η Toyota σχεδιάζει να λανσάρει 60 νέα υβριδικά, ηλεκτρικά ή fuel-cell οχήματα έως το τέλος του έτους και αναμένει να επιτύχει τον στόχο της να πουλά 5,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά και εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα κάθε χρόνο.

Η Volkswagen σχεδιάζει να έχει κατασκευάσει 1,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα σε όλες τις μάρκες της έως το τέλος του έτους.

Η Volvo έχει δεσμευτεί να διαθέτει 1 εκατομμύριο υβριδικά ή πλήρως ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους της υφηλίου μέχρι το τέλος του έτους και επιπλέον αναμένει ότι το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της θα προέλθει από EV.

2026

Η Kia υπόσχεται ότι θα έχει 11 μοντέλα EV στην παραγωγή μέχρι το τέλος του έτους. Την αρχή θα κάνει το νέο KIA EV6 αργότερα φέτος. 

Η Mazda έχει στα πλάνα της να δείξει την πλατφόρμα για μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων στις αρχές του έτους.

Η Jaguar Land Rover σχεδιάζει να καταργήσει πλήρως τους κινητήρες ντίζελ.

2030

Η απαγόρευση της Μεγάλης Βρετανίας για την πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες ντίζελ και φυσικού αερίου αναμένεται να τεθεί σε ισχύ το 2030.

Η Kia αναμένει ότι τα EV θα αντιστοιχούν στο 40% της παραγωγής της.

Η Mazda σκοπεύει να προσφέρει μια υβριδική ή ηλεκτρική παραλλαγή για κάθε μοντέλο στη γκάμα της μέχρι το τέλος του έτους.

Η Mitsubishi σχεδιάζει το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της να προέρχεται από υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα.

Η Subaru αναμένει ότι το 40% των παγκόσμιων πωλήσεών της θα προέρχεται από υβριδικά ή ηλεκτρικά οχήματα.

Η Volkswagen έχει στόχο το 60% των πωλήσεών της στην Ευρωπαϊκή αγορά να προέρχεται από υβριδικά ή EV μοντέλα.

2033

Η Audi έχει δηλώσει ότι θα σταματήσει να παράγει οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2033 καθώς μεταβαίνει σε μια πλήρη σειρά μοντέλων EV. Η Audi άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο για να κατασκευάζει τοπικά κάποια μοντέλα με θερμικούς κινητήρες (ICE) στην Κίνα, όπου προβλέπει ότι η ζήτηση για τέτοια οχήματα θα συνεχιστεί.

2035

Η GM στοχεύει στην πλήρη εξάλειψη των κινητήρων ντίζελ και φυσικού αερίου από τη σειρά ελαφρών φορτηγών της.

Η Subaru σχεδιάζει να έχει μια υβριδική ή ηλεκτρική έκδοση για κάθε όχημα στη γκάμα της.

2036

Η Jaguar Land Rover στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές καυσαερίων.

2040

Η GM έχει ανακοινώσει το πλάνο της να είναι ολόκληρη η λειτουργία της ουδέτερη ως προς τον άνθρακα και τις εκπομπές CO2.

2050

Οι Mazda, Mitsubishi και Nissan δήλωσαν ότι σκοπεύουν να επιτύχουν μηδενικές εκπομπές άνθρακα.