Top 10: Αυτά είναι τα B-SUV που προτιμούν οι Έλληνες


ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΜΙΛΗΣΕ! ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΑ SUV ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΝΘΙΣΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΕΝΤΟΝΗ ΣΤΗΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ Β. ΠΟΙΟΙ ΟΜΩΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΤΩΝ ΠΩΛΗΣΕΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΓΟΡΑ;

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΤΩΠΟΔΗΣ ΦΩΤ.: ΑΡΧΕΙΟ
  • 14/9/2020

Ενώ μέχρι πριν από μερικά χρόνια τον κύριο όγκο των πωλήσεων στα SUV σήκωνε η κατηγορία C, σιγά σιγά αυτό δείχνει να αλλάζει για την Ελληνική πραγματικότητα. Ολοένα και περισσότεροι κατασκευαστές εισέρχονται με αξιώσεις στη μικρότερη υποκατηγορία B-SUV. Όσο για τα ίδια τα αυτοκίνητα, συνδυάζοντας το χαμηλό κόστος κτήσης με μία ευρυχωρία ικανή να καλύψει τις μεταφορικές απαιτήσεις μίας μικρής οικογένειας, πρακτικά, καλύπτουν όλες τις ανάγκες.

Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο ανταγωνισμός εδώ ολοένα και δυσκολεύει. Ίσως να φανεί αστείο αλλά υπάρχουν εταιρίες που τα μικρά SUV στη γκάμα τους πουλάνε περισσότερο από τα αντίστοιχα supermini. Μάλιστα, το τελευταίο διάστημα προστέθηκαν και δύο πολύ δυνατοί παίκτες, οι οποίοι κατεβαίνουν στο γήπεδο για πρωταθλητισμό. Από την πλευρά μας, μαζέψαμε τα δέκα πρώτα ονόματα σε πωλήσεις της συγκεκριμένης αγοράς και σας τα παρουσιάζουμε. Μπόνους τα δύο ακόμα οχήματα που προαναφέραμε, τα οποία σύντομα θα βρουν το δρόμο τους για τη δεκάδα.

Volkswagen T-Cross: Από 17.440 Ευρώ

Πρόκειται για τον αδιαφιλονίκητο ηγέτη των πωλήσεων στην κατηγορία. Το λογότυπο στη μάσκα του, σε συνδυασμό με τις περιορισμένες διαστάσεις (μόλις 5,5 εκατοστά μεγαλύτερο από το Polo), το λογικό κόστος κτήσης και τα όσα προσφέρει, φαίνεται να αναγνωρίζονται από το αγοραστικό κοινό. Πατάει στο ίδιο πάτωμα με το Seat Arona και το Skoda Kamiq, καταφέρνει όμως να διαφοροποιήσει το χαρακτήρα του του, στο βαθμό που απαιτείται.

Στα θετικά του T-Cross αναφέρουμε τον προαιρετικό ηλεκτρονικό πίνακα οργάνων, τη χρήση ελληνικών στις ψηφιακές οθόνες και, το κυριότερο, το συρόμενο πίσω κάθισμα, κατά 14 εκατοστά. Σε ένα compact αμάξωμα είναι μεγάλο όφελος να παραμετροποιείς τις διαστάσεις του εσωτερικού, ανάλογα με το αν θες να μεταφέρεις επιβάτες ή αποσκευές. Από άποψης κινητήρων, διαθέτει αρκετά σύγχρονα σύνολα. Η ποιο ισορροπημένη, ωστόσο, έκδοση είναι αυτή των 1,0 λίτρων και 116 ίππων.

Volkswagen T-Roc: Από 21.450 Ευρώ

Με το να διαθέτει ουσιαστικά δύο μοντέλα, στην ίδια κατηγορία, η Volkswagen έκανε κίνηση ματ για την ελληνική αγορά. Στη δεύτερη θέση των πωλήσεων, πίσω από το T-Cross, βρίσκεται το ελαφρά μεγαλύτερο T-Roc. Μη σας ξεγελάει η σχετικά μεγάλη διαφορά στην τιμή. Αυτό είναι γιατί δεν διαθέτει έκδοση 95 ίππων αλλά ξεκινάει απευθείας από τα 115PS. Μάλιστα, όσοι επιθυμούν, έχουν πλέον τη δυνατότητα να στραφούν και σε αισθητά πιο ισχυρές εκδόσεις, που αγγίζουν του 300 ίππους στο T-Roc R!

Τι προσφέρει; Καταρχήν καλύτερους χώρους. Ένα υψηλό επίπεδο εξοπλισμού, με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά και γενικά μία ευχάριστη οδηγική εμπειρία. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι ισορροπημένη και αυτό είναι κάτι που θα εκτιμήσει ο οδηγός. Επίσης, εάν έχει ένα πλεονέκτημα από τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, είναι ότι κυκλοφορεί και σε έκδοση Cabrio, που για την Ελλάδα θα μπορούσε να αποτελέσει δέλεαρ σε μία μικρή μερίδα του κοινού.

Hyundai Kona: Από 16.990 Ευρώ

Οπτικά το Kona είναι ένα από τα πιο δυναμικά και όμορφα μοντέλα της κατηγορίας. Οι άνθρωποι της Hyundai έχουν κάνει πραγματικά καλή δουλειά με αυτό, σε όλα τα επίπεδα. Στο δρόμο είναι ευχάριστο, με ποιότητα κύλισης που ρέπει στο σπορτίφ χωρίς να είναι κουραστική. Μάλιστα προσφέρεται και σε τετρακίνητες εκδοχές, για όσους αποζητούν ένα σύνολο πιο περιπετειώδες για εκτός δρόμου αναζητήσεις.

Αναφορικά με τους κινητήρες, η έκδοση των 1,0 λίτρων και 120 ίππων δείχνει ικανοποιητική, έχοντας όμως ένα μικρό lag στις χαμηλές στροφές. Για περισσότερη ζωντάνια μπορεί κανείς να στραφεί στο ισχυρότερο σύνολο των 1,6 λίτρων και 177 ίππων, το οποίο μάλιστα συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Πλούσιο σε εξοπλισμό, με όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά, το Kona αποτελεί μία καθόλα αξιόλογη επιλογή.

Peugeot 2008: Από 20.500 Ευρώ

Δεν είναι μόνο ένα από τα νεότερα μοντέλα σε παραγωγή αλλά και ένα από τα ομορφότερα εμφανισιακά. Το νέο Peugeot 2008 βασίζεται στην πλατφόρμα CMP του ομίλου PSA και προσφέρεται με ένα πολύ καλό πακέτο κινητήρων 1,2 λίτρων με 100, 130 και 155 ίππους ισχύος, καθώς επίσης και diesel, με 130 ίππους. Εμείς θα το επιλέγαμε σε κάποια έκδοση 130 ίππων, με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων.

Σαν οδική συμπεριφορά, το 2008 προσφέρει μία από τις κορυφαίες στην κατηγορία. Αντίστοιχα διαθέτει και ένα υψηλότατο επίπεδο εξοπλισμού, καλά υλικά και, προαιρετικά, το 3D i-Cockpit, ψηφιακό πίνακα οργάνων. Ευχάριστο και πρακτικό στην καθημερινή χρήση, θα καλύψει κάθε απαίτηση. Σύντομα μάλιστα θα δούμε και την ηλεκτρική έκδοση αυτού, για όσους θέλουν και μπορούν να περάσουν στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Opel Crossland X: Από 16.350 Ευρώ

Η Opel γενικά είναι από τις εταιρίες που φρόντισαν νωρίς να αναπτύξουν τη γκάμα τους στην αγορά των SUV. Το Crossland X αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση, με νεανική αισθητική και αρκετά πρακτικό χαρακτήρα. Στα θετικά του σημειώνουμε τα συρόμενα πίσω καθίσματα, που ενισχύουν την πολυχρηστικότητά του. Οδηγικά κλίνει προς την άνεση, ενώ από άποψης εξοπλισμού δεν δείχνει να υστερεί, έναντι των υπολοίπων.

Στο κομμάτι των κινητήρων, η βασική έκδοση των 1,2 λίτρων και 83 ίππων είναι περισσότερο για να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την αρχική τιμή. Πιο ώριμη επιλογή (αλλά και μόνη, στους βενζινοκινητήρες) είναι η 1.2Τ των 130 PS. Εναλλακτικά πάντως υπάρχουν και δύο ενδιαφέροντα diesel σύνολα, 102 και 120 ίππων.

Audi Q2: Από 22.430 Ευρώ

Για όσους αποζητούν κάτι πιο Premium, το Audi Q2 αποτελεί μονόδρομο στη συγκεκριμένη δεκάδα. Ένα μικρό, σπορτίφ SUV, με εμφανώς ασφάλτινο χαρακτήρα και όλο το κύρος που μπορούν να προσδώσουν οι τέσσερις κύκλοι στο καπό του. Σαν οδική συμπεριφορά, ρέπει προς το δυναμισμό, διατηρώντας ωστόσο μία υψηλή ποιότητα κύλισης. Το σαλόνι του είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά, ενώ διαθέτει και όλα τα απαραίτητα ηλεκτρονικά άνεσης και ασφάλειας.

Στο θέμα των κινητήρων βρίσκεται σαφώς στο πάνω άκρο της αγοράς, με σύγχρονα σύνολα βενζίνης και πετρελαίου του ομίλου VW και με ισχύ που αγγίζει τους 300 ίππους, στην έκδοση SQ2! Θετική είναι και η τιμή του, που είναι μεν υψηλότερη από τα υπόλοιπα οχήματα του Top 10 αλλά όχι τόσο που να το καθιστά απαγορευτικό σε κάποιον που ενδιαφέρεται για αυτό.

Kia Stonic: Από 13.590 Ευρώ

Διεκδικώντας αναμφίβολα μία θέση στο podium, από άποψης value for money, το Stonic είναι ένα από τα οικονομικότερα μοντέλα της αγοράς. Αυτό, ωστόσο, δεν σημαίνει ότι ο αγοραστής του θα πάρει κάτι λιγότερο, στα λεφτά που δίνει. Το μοντέλο της Kia δείχνει ολοκληρωμένο, έχει ικανοποιητικό επίπεδο εξοπλισμού και είναι πρακτικό στην καθημερινή χρήση.

Η γκάμα των κινητήρων δεν προσφέρει πολύ ισχυρά σύνολα, θα βρει όμως κανείς κάτι να καλύπτει τις ανάγκες του, σε βενζίνη ή πετρέλαιο. Στα υπέρ υπολογίστε επίσης το infotainment της φίρμας (ένα από τα πιο εύχρηστα της αγοράς) και την εργοστασιακή εγγύηση των 7 ετών της Kia. Για όποιον δεν θέλει να ανέβει πολύ σε budget, το Stonic αποτελεί μία πρώτης τάξεως επιλογή.

Suzuki Vitara: Από 19.090 Ευρώ

Σε όσους υπολογίζουν τον παράγοντα μάρκα για την αγορά ενός SUV, η Suzuki αποτελεί αναμφίβολα ένα μεγάλο όνομα στα εκτός δρόμου οχήματα. Το Vitara προσφέρεται τόσο σε προσθιοκίνητες, όσο και σε τετρακίνητες εκδόσεις, οι οποίες το καθιστούν ένα από τα ικανότερα εκτός δρόμου μοντέλα της παρούσας λίστας. Από άποψης κινητήρα, αποτελεί μονόδρομο ο 1,4 turbo των 140 ίππων, που καλύπτει όλες τις απαιτήσεις.

Γενικά, πρόκειται για ένα ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, που μπορεί να βελτιώσει την καθημερινότητα του χρήστη. Είναι πρακτικό σε χώρους, προσφέρει καλή εργονομία, ενώ με την αισθητική του και την «heavy duty» υφή των εσωτερικών υλικών, δίνει μία ψευδαίσθηση περιπέτειας. Αντίστοιχα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού, διαθέτει και όλα εκείνα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά που θα περίμενε κανείς να βρει σε ένα μοντέρνο μικρό SUV.

Skoda Kamiq: Από 15.900 Ευρώ

Το μικρό SUV της Skoda είναι αντικειμενικά ένα από τα πλέον ισορροπημένα της κατηγορίας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι κοιτάει στα μάτια τα αντίστοιχα Volkswagen και βρίσκεται πιο ψηλά από αυτά, σε ορισμένα σημεία. Είναι μάλιστα και πολύ καλά τιμολογημένο, με βάση τα όσα προσφέρει η κάθε έκδοση κινητήρα και εξοπλισμού.

Από άποψης κινητήρων, φοράει όλα τα γνωστά σύνολα του Γερμανικού ομίλου. Όσο για τις διαστάσεις του, είναι από τα μεγαλύτερα της αγοράς, με ότι αυτό συνεπάγεται για τους προσφερόμενους εσωτερικούς χώρους (που ξεπερνούν και μερικά μοντέλα της επόμενης κατηγορίας…). Πληρέστατο τεχνολογικά, ευχάριστο οδηγικά και ικανό να καλύψει όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις, το Kamiq αποτελεί ένα σίγουρο χαρτί στην παρτίδα των B-SUV.

Seat Arona: Από 15.400 Ευρώ

H Seat αποτέλεσε τον πρωτοπόρο στον όμιλο VW, αναφορικά με τα B-SUV. Είδε από νωρίς προς τα πού πηγαίνει το πράγμα και παρουσίασε το Arona, ένα συμπαγές όχημα με αρκετά φρέσκο και νεανικό παρουσιαστικό. Εμφανισιακά θυμίζει αρκετά το Ibiza, πράγμα που ισχύει και για το εσωτερικό του. Τα δύο αυτά οχήματα, άλλωστε, βασίζονται και στην ίδια πλατφόρμα.

Η παλέτα των κινητήρων του Arona διαθέτει αρκετά μηχανικά σύνολα βενζίνης, πετρελαίου αλλά και φυσικού αερίου. Η τιμή του ξεκινάει από αρκετά χαμηλά, αυτή όμως αφορά μία εισαγωγική έκδοση εξοπλισμού, με το χιλιάρη TSI των μόλις 95 ίππων, που πρακτικά αδικεί το αυτοκίνητο. Πιο ισορροπημένη είναι η εκδοχή των 115 ίππων, ενώ για όσους κυνηγάνε τις επιδόσεις υπάρχει πάντα και η έκδοση FR των 150 ίππων.

Ford Puma: Από 20.097 Ευρώ

Έχοντας ολοκληρώσει τη δεκάδα των πιο επιτυχημένων εμπορικά B-SUV στη χώρα μας, προσθέτουμε άλλες δύο προτάσεις. Τα νέα Puma και Captur μπορεί να μην βρίσκονται τόσο υψηλά σε πωλήσεις, όμως μόλις κυκλοφόρησαν και τα νούμερα αυτά σύντομα πρόκειται να αλλάξουν. Αναφορικά με το πρώτο, κλασικό Ford, αποτελεί ένα δυναμικό οπτικά και πολύ ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, από τα πιο fun to drive της κατηγορίας.

Καταρχήν, κυκλοφορεί σε δύο εκδόσεις του 1,0 λίτρου, με 125 και 155 ίππους, αμφότερες με τεχνολογία mild hybrid. Από άποψης εξοπλισμού, ακόμα και στις βασικές εκδόσεις, είναι φορτωμένο με όλα τα απαραίτητα συστατικά. Επίσης, φέρει ένα από τα πιο εύκολα στη χρήση infotainment της αγοράς. Οι χώροι του είναι ικανοποιητικοί και η θέση οδήγησης καλή. Αργότερα θα κυκλοφορήσει και σε πιο σπορ έκδοση ST (η οποία θέλει να καταρρίψει το ρεκόρ στο ring…) ενώ ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο σχεδιαστής του είναι Έλληνας!

Renault Captur: Από 16.880 Ευρώ

Βασισμένο στη νέα πλατφόρμα CMF-B, το νέο Captur είναι ένα από τα ικανότερα και πιο κομψά μοντέλα της κατηγορίας. Ελαφρά μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του, προσφέρει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά της πιάτσας. Η πρακτικότητά του, δε, ενισχύεται από τα συρόμενα πίσω (και διαιρούμενα) καθίσματα, καθώς και από το τεράστιο ντουλαπάκι-συρτάρι στην πλευρά του συνοδηγού.

Παράλληλα, είναι ένα από τα ασφαλέστερα και πιο πλούσια εξοπλισμένα –ακόμα και από τη βασική τους έκδοση- μοντέλα. Ενδεικτικά αναφέρουμε τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την τύπου ταμπλέτας έγχρωμη οθόνη αφής του infotainment. Στο δρόμο δείχνει αρκετά δεμένο και άνετο, με υψηλή ποιότητα κύλισης. Όσο για τους σύγχρονους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου (ενώ βρισκόμαστε εν αναμονή της plug-in υβριδικής έκδοσης), συμπληρώνουν με τον καλύτερο τρόπο ένα καθόλα εξαιρετικό μοντέλο.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Entry ignition: Το μέλλον των βενζινοκινητήρων!

Η ιστορία πίσω από τα λογότυπα των Γερμανικών εταιριών αυτοκινήτου

Από που προέρχονται οι ονομασίες των αυτοκινητοβιομηχανιών;

Για περισσότερα Stories από το χώρο του αυτοκινήτου ΚΛΙΚ ΕΔΩ