Citroen e-C3, VW ID.2 και Renault 5: «Φουντώνει» η μάχη των EV supermini κάτω των 25.000€


Η Citroen παρουσιάζει τον Οκτώβριο τη δική της οικονομική EV πρόταση για το B-segment, που θα ανταγωνιστεί τα επερχόμενα Renault 5 και Volkswagen ID.2.

  • ΚΕΙΜΕΝΟ: ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΤΖΟΥΜΑΣ
  • 17/6/2023

Η Ευρωπαϊκή Ένωση στρέφει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην ηλεκτροκίνηση από το 2035, με την απαγόρευση πώλησης νέων θερμικών οχημάτων μέσω της υποχρέωσης για μηδενικές εκπομπές CO2.

Η ηλεκτροκίνηση δείχνει να αποτελεί τη μόνη επιλογή, παρά την απόφαση για εξαίρεση των θερμικών κινητήρων με e-fuels, η οποία βέβαια μένει να θεσμοθετηθεί. Ωστόσο, για τα αυτοκίνητα πόλης και τα supermini τα πράγματα γίνονται ακόμα δυσκολότερα, εξαιτίας της εφαρμογής, από την 1η Ιουλίου του 2025, του νέου αυστηρότερου προτύπου εκπομπών ρύπων Euro 7.

Η ανάγκη συμμόρφωσης με τα «σκληρότερα» όρια απαιτεί αναθεώρηση των κινητήρων ή υιοθέτηση υβριδικών κινητήριων συνόλων, επιλογές που αυξάνουν την τιμή τους. Έτσι, μια σειρά από αυτοκινητοβιομηχανίες επιλέγουν να τερματίσουν την παραγωγή εμβληματικών μοντέλων τους (Ford Fiesta) ή είναι πολύ κοντά σε μια τέτοια απόφαση (Volkswagen Polo) και να στραφούν στα EV.

Η Volkswagen (ID.2), η Renault και η Skoda έχουν ήδη γνωστοποιήσει την πρόθεση κατασκευής ηλεκτρικών supermini με κόστος κάτω από 25.000 ευρώ - ακόμα και αυτοκινήτων πόλης με τιμή 20.000 ευρώ (VW ID.1), έχοντας να ανταγωνιστούν και τα κινέζικα EV και πλέον σε αυτή τη λίστα προστίθεται και η Citroen.

Η επόμενη γενιά του C3, που θα παρουσιαστεί το φθινόπωρο (πιθανότατα τον Οκτώβριο) θα έχει και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, κατασκευασμένη στην Ευρώπη και θα διατίθεται με τιμή μικρότερη των 25.000 ευρώ. Αυτό τόνισε ο νέος CEO της Citroen, Thierry Koskas.

Το e-C3, όπως θα ονομάζεται, θα κληθεί να συνεχίσει την πετυχημένη πορεία του υπάρχοντος μοντέλου στο B-segment, το οποίο καλύπτει το 30% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι η υπάρχουσα τρίτη γενιά είναι ήδη 7 ετών και βασίζεται σε παλιότερη πλατφόρμα του PSA Group σε σχέση με τα υπόλοιπα αντίστοιχα μοντέλα της Stellantis.

Η κινεζική «εισβολή» στην Ευρώπη με τα φθηνότερα EV από την BYD και την MG απασχολεί και τους Γάλλους. «Τα προϊόντα τους είναι πολύ ανταγωνιστικά. Η απάντησή μας σε αυτά θα είναι το e-C3», τόνισε χαρακτηριστικά ο Koskas.

Τι πρέπει να περιμένουμε από το ολοκαίνουριο e-C3; «Θα είναι ένα μικρό hatchback με στοιχεία SUV», σύμφωνα με τον CEO της γαλλικής φίρμας, ο οποίος ωστόσο ξεκαθάρισε ότι δε θα έχει χαρακτηριστικά SUV ούτε «καθαρού» crossover.

Η Citroen ήδη κατασκευάζει ένα χαμηλού κόστους ηλεκτρικό C3 για την Ινδία (βασική φωτογραφία του άρθρου) και άλλες αναπτυσσόμενες αγορές, όπως αυτή της Βραζιλίας, ως μέρος του προγράμματος Smart Car. Το συγκεκριμένο μοντέλο μπήκε σε παραγωγή τον Ιανουάριο στο Chennai της Ινδίας. Αρχικά διατίθεται ως θερμικό, ενώ η ηλεκτρική παραλλαγή του έχει αυτονομία 320 km από μπαταρία 29,2 kWh.

Σύμφωνα με τον Koskas, το ευρωπαϊκό e-C3 θα φτάσει στις αγορές το 2024, ενώ απέφυγε να δώσει οποιοδήποτε άλλο στοιχείο για τις προδιαγραφές του. Ωστόσο, τόνισε ότι θα αποτελεί «μοναδική» προσφορά και θα είναι «πλήρως εξοπλισμένο». Σύμφωνα με πληροφορίες του Reuters, η μπαταρία του είναι πιθανό να κατασκευάζεται στην Κίνα και να παρέχει αυτονομία της τάξεως των 300 km, ενώ γαλλικό δημοσίευμα αναφέρει ότι θα έχει δύο εκδόσεις απόδοσης (82 PS και 109 PS) με δύο διαφορετικές μπαταρίες (ενεργειακής χωρητικότητας 40 kWh και 50 kWh).

Ο επικεφαλής της Citroen φιλοδοξεί το e-C3 να είναι το φθηνότερο ηλεκτρικό supermini της αγοράς, με τιμή κάτω από τις 25.000 ευρώ. Άλλωστε ακόμα και εντός της Stellantis, τα ηλεκτρικά Opel Corsa και Peugeot 208 έχουν τιμές που υπερβαίνουν τις 30.000 ευρώ. «Αυτή τη στιγμή, δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στην αγορά», επεσήμανε, αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι θα έχει άμεσο ανταγωνισμό από τα επερχόμενα ηλεκτρικά Renault 5, Volkswagen ID.2 και άλλα μοντέλα του ομίλου VW (Skoda).